فرهنگیان کاشان، رتبه اول اقدام پژوهی فرهنگیان کشور را به دست آوردند

کاشان ( پانا) - معاون پژوهش و آموزش منابع انسانی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: سه نفر از فرهنگیان این شهرستان موفق به کسب رتبه برتر مرحله کشوری بیست و یکمین دوره جشنواره معلم پژوهنده شدند.

کد مطلب: ۸۷۹۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان کاشان، رتبه اول اقدام پژوهی فرهنگیان کشور را به دست آوردند

محمدرضا رایگان در گفتگو با پانا کاشان اظهار کرد: در این دوره از جشنواره ۱۳۴ اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره راه یافته بود که ۱۳ اثر برتر انتخاب شد و گروه سه نفره کارشناسان سنجش و ارزشیابی آموزش و پرورش کاشان نیز توسط وزیر آموزش و پرورش تجلیل شدند.

وی افزود: گروه پژوهشگران کاشان شامل حسین سربلوکی، ماشااله مشکینی و سید علی خوارزمی بودند که طرح مطالعاتی آنها با موضوع "چگونه توانستیم با تبیین سرمایه اجتماعی ، روابط بین همکاران اجرایی مدارس را بهبود بخشم؟" بود.

وی تصریح کرد: نخستین گام برای تحول توسعه گرا در نظام آموزشی، تغییر نگرش معلمان است.زیرا معلمی آمیخته با پژوهش است و هنر معلم در ایجاد روحیه تحقیق و جستجو در خود و در دانش آموزان تعریف می شود.

معاون پژوهش و آموزش منابع انسانی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: فعالیت های تحقیقاتی فرهنگیان در قالب شش کارگروه جمع آوری ایده ها و طرحهای خلاق، آزمونهای بین المللی تیمز و پرلز، اقدام پژوهی، سواد رسانه ای، درس پژوهی و تجربه نگاری ساماندهی شده است.

رایگان افزود: شناسایی منابع و علت بروز مسأله ، طرح سؤالها یا فرضیه، ارائه راه حل هایی برای مواجه شدن با مسأله، ارزشیابی اجرای راه حل گامهای اقدام پژوهی است و چنانچه مسأله موجود رفع نشود، پژوهنده کار خود را با نگاهی جدید ، باز تعریف و تکرار می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار