معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر:

جشنواره آب موجب آگاهی دانش آموزان می شود

بوشهر (پانا)_ معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برگزاری جشنواره آب موجب آگاهی دانش آموزان می شود .

کد مطلب: ۸۷۶۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره  آب موجب آگاهی دانش آموزان می شود

محمود قاسمی در حاشیه جشنواره آب در مدرسه ابتدایی معینی شهر بوشهر گفت : جشنواره نخستین واژه آب، با هدف آموزش و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب و صرفه جویی برگزار می شود که امید است در آینده ای نزدیک شاهد اثرات آن باشیم.

قاسمی افزود : فرهنگ‌ سازی در مصرف آب و ضرورت مصرف بهینه موضوع بسیار مهمی است که باید از مدارس آغاز شود و آموزش به این نسل به ویژه در دوره ابتدایی و استمرار این حرکتها می تواند نتایج موثر و ماندگاری را در آینده داشته باشد.

وی تصریح نمود : اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی به منظور ترویج فرهنگ استفاده صحیح از آب به یک ضرورت تبدیل شده است و همکاری تمامی دستگاهها لازم و ضروری است.

قاسمی بیان داشت : متاسفانه در بخش های کشاورزی، صنعتی و خانگی، آب زیادی مصرف می شود که بایستی با نهادینه ساختن فرهنگ صرفه جویی به حفظ آن کمک کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه اگر آب به طور صحیح استفاده شود با مشکلات کمتری روبرو می شویم افزود: آب اساسی ترین و حیاتی ترین نیاز انسان ها است و مدیریت بهینه و صرفه جویی در مصرف آن بسیار مهم و ضروری است.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره نقاشی آب مساوی با زندگی در دوره ابتدایی بیان داشت: این دوره از مسابقات با حضور 8 شهرستان استان و در پایه های سوم و ششم ابتدایی اجرا شد.

قاسمی گفت : 6 هزار و 583 اثر مربوط به مسابقه در شهرستان ها و مناطق جمع شد که پس از داوری در شهرستان 6 اثر از هر شهرستان به دبیرخانه مسابقات در اداره کل ارسال شد و پس از ارزیابی استانی 6 اثر برگزیده که 3 اثر مربوط به پایه سوم و 3 اثر هم مربوط به ششم بود حائز مقام شدند که جوایز آن نیز در برنامه اهدا شد.

قاسمی یادآور شد: موافقت نامه ای بین دو اداره کل آموزش وپرورش واداره آب وفاضلاب دراستان منعقد شده است که برگزاری برنامه های آموزشی درآموزش و پرورش در راستای همین موافقت نامه است.

گفتنی است : جشنواره آب در مدرسه ابتدایی معینی شهر بوشهر با حضور معاون عمرانی استانداری بوشهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان، سرپرست آبفای شهری، مدیرکل آبفای روستایی استان ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر ، مربیان و اولیاء دانش آموزان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار