استاندار خراسان جنوبی:

مردم استان خراسان جنوبی روی گنج هستند 

بیرجند(پانا) ـ استاندار خراسان جنوبی در گردهمایی شهرداران خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم استان خراسان جنوبی روی گنج هستند و باید از بسیاری از ظرفیت‌های این استان از جمله معدن، مرز و گردشگری بهترین استفاده را در راستای درآمدزایی ببرند اما برای تحقق گردشگری باید زیرساخت های ریلی و هوایی استان درست شود.

کد مطلب: ۸۷۵۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مردم استان خراسان جنوبی روی گنج هستند 

مهدی جمالی نژاد» شامگاه (۱۲ آذر) در گردهمایی شهرداران خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱۹ هزار عضو شورای روستا، ۱۱ هزار عضو شورای شهر، ۱۰۷ هزار دهیار، ۳۷ هزار روستا و یک هزار و ۲۷۰ شهر در کشور داریم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به فعالیت ۹۰۳ دهیار و ۳۰ شهردار در خراسان جنوبی هم اشاره کرد و گفت: شهرداران بهترین افراد برای تامین امنیت ملی هستند و در مقابل می توانند با اقدامات خود،‌ موجب نارضایتی مردم بشوند.

وی از شهرداران به عنوان خاکریز مطالبات مردم تعبیر کرد و افزود: شهرداران را می توان منتخبان مردم دانست چرا که توسط اعضای شورای شهر که منتخب مردم هستند،‌ انتخاب می شوند.

وی با اشاره به سوابق کاری خود در اصفهان و یزد و اینکه در سخت‌ترین شرایط، همیشه مسئولیت های حساس داشته است، ادامه داد: سخت‌ترین شهرها برای خدمت،‌ شهرهای سبز هستند چرا که نمی توان زمین‌های آن را تغییر کاربری داد و در مقابل هیچ درآمدی نیز ندارد.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها یک نهاد مستقل عمومی غیردولتی هستند بنابراین نباید به دولت وصل شوند، به شهرداران توصیه کرد برای درآمدزایی به دنبال راهکارهای جدید و تدابیر نو باشید چرا که با نشستن، درآمدزایی ایجاد نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری ها، یک نهاد یک غیردولتی هستند بنابراین بسیاری از طرح‌ها را برای تحول شهر می ‌توانند عملیاتی کنند ولی برای تحقق این مهم باید به دنبال روش‌های نوین و ایده ‌های جدید باشند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در جذب ردیف‌های بودجه سماجت می کنم تا حقی از هیچ یک از شهرداری‌های کشور ضایع نشود، ادامه داد: آیین نامه اصلاح حقوق و مزایای کارکنان شهرداری ها آماده است.

وی درخصوص درخواست «مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی» مبنی بر تصحیح چارت این دفتر، گفت: هیچ مشکلی برای انجام این مهم وجود ندارد و درخواست توسط معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی ارائه شود تا دستورات لازم صادر شود.

وی از پیگیری برای تغییر در اصلاح در ساختار سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خبر داد و اظهار داشت: مردم استان خراسان جنوبی روی گنج هستند و باید از بسیاری از ظرفیت‌های این استان از جمله معدن، مرز و گردشگری بهترین استفاده را در راستای درآمدزایی ببرند اما برای تحقق گردشگری باید زیرساخت های ریلی و هوایی استان درست شود.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری و نوسازی ناوگان درون شهری مورد تاکید رئیس جمهور است، افزود: در حوزه بازآفرینی شهری،‌ اعتبارات بسیار خوبی اختصاص یافته است که شهرداران خراسان جنوبی تلاش کنند این اعتبارات را جذب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار