برگزاری بیستمین مانورسراسری زلزله در مدارس ناحیه یک شهرری

شهرری(پانا)- بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس ناحیه یک شهرری و به صورت پایلوت در دبیرستان دخترانه آیت الله غیوری با حضور مسئولین وسازمان های مربوطه برگزارشد.

کد مطلب: ۸۷۴۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیستمین مانورسراسری زلزله در مدارس ناحیه یک شهرری

در این برنامه که با حضور جمالی پور فرماندار، فکوریان بخشدار،مسئولین ستادمدیریت بحران،هلال احمر، مسئولین ادارات برق وگاز، آتش نشانی،اورژانس،بسیج ،سپاه منطقه،نیروی انتظامی،مدیران موسسه باقیات الصالحات و رئیس و معاون اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری برگزار شد، دانش آموزان آموخته های خود برای رویارویی با این بلای طبیعی و رعایت نکات ایمنی در هنگام وقوع زمین لرزه را به بوته آزمایش گذاردند.

کلیه مراحل اجرایی در مانور از قبیل جست و جو و امداد، تریاژ و تخلیه مجروحین، بهداشت و درمان، آتش نشانی، تامین سلامت روانی و اجتماعی، تخلیه اضطراری و اسکان موقت، امنیت، انتظامات و امور قضایی، ترافیک و حمل و نقل و آوار برداری و پاک سازی و گشایش مسیر های امداد رسانی توسط دانش آموزان و امدادگران به اجرا درآمد.

بهروز نصیری رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری در این مراسم گفت: امروز شعار سراسری مدرسه ایمن جامعه تاب آور را در مرحله عمل و تعالی شاهد بودیم.

وی ادامه داد: یکی از مهارت های اجتماعی مهارت خوب زیستن و سالم زیستن و مراقبت در برابر آسیبهای طبیعی و اجتماعی است و از آن جا که کشور ما زلزله خیز است و شهرری نیز جزو مناطق روی گسل است ضرورت دارد که همیشه برای رویارویی با این بحران آماده باشیم .

نصیری با اشاره به اهمیت به کار گیری آموزش ها در مواقع لزوم گفت: بایدبه خاطر داشته باشیم که در صورت وقوع بحران تنها عاملی که میتواند کمک کند جان خود و دیگران را نجات دهیم همین آموزش ها و به کار بردن آن هاست.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار