قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل:

سازمان‌های بین‌المللی تنها 2درصد از 150میلیون دلار هزینه آموزش‌وپرورش برای پناهندگان را می‌پردازند

۵۰۰ هزار دانش‌آموز پناهنده در کنار دانش‌آموزان ایرانی در مدارس سراسر کشور مشغول تحصیل هستند

تهران (پانا) - قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل آخرین فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران را در امور پناهندگان و مهاجران در کنفرانس پژوهش در زمینه مهاجرت در اصفهان ارائه کرد.

کد مطلب: ۸۷۳۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
سازمان‌های بین‌المللی تنها 2درصد از 150میلیون دلار هزینه آموزش‌وپرورش برای پناهندگان را می‌پردازند

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، غلامرضا کریمی در کنفرانس «پژوهش در زمینه مهاجرت: پیگیری چالش‌ها و تشریح راه‌حل‌ها» که با همکاری دانشگاه اصفهان و اتحادیه اروپا امروز در این دانشگاه برگزار شد، گزارشی از آخرین وضعیت آموزش پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

او گفت: «به دستور مقام معظم رهبری در سال 1385 مبنی بر آموزش اتباع و پناهندگان و پذیرش همه افراد لازم التعلیم حتی افراد فاقد مجوز، در حال حاضر نزدیک به 500 هزار دانش‌آموز پناهنده در کنار دانش‌آموزان ایرانی در مدارس سراسر کشور مشغول تحصیل هستند.»

رئیس مدارس خارج از کشور به همکاری وزارت آموزش و پرورش با نهادهای بین‌المللی از جمله کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد و یونیسف اشاره کرد و گفت: «از 150 میلیون دلار هزینه وزارت آموزش و پرورش برای پناهندگان تنها دو درصد آن توسط سازمان‌های بین‌المللی تامین می‌شود.»

کریمی خواستار کمک بیشتر مجامع بین‌المللی به جمهوری اسلامی ایران برای آموزش اتباع شد.

با ارائه این گزارش که مورد توجه هیأت اروپایی قرار گرفت، مقرر شد که جلسات مشترکی برای گسترش تعاملات و همکاری‌ها و اجرای پروژه‌های مختلف با مدیران و کارشناسان اتحادیه اروپا در زمینه آموزش پناهندگان انجام شود.

هدف از برگزاری کنفرانس مهاجرت، بررسی موضوع مهاجرت از جنبه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اجرایی در ایران و اروپا برای درک بیشتر دو طرف در همکاری و سیاستگذاری‌های حمایتی در این زمینه از طریق اجرای پروژه‌های پژوهشی بود. این ررویداد مهم با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان اتحادیه اروپا و ایرانی در تالار صدر دانشکده مهندسی عمران و حمل و نقل، دانشگاه اصفهان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار