اقدام شهرداری برای پیشگیری از آب گرفتگی از چند ماه گذشته

همدان (پانا) - معاون خدمات شهری شهردار همدان گفت: اقدامات شهرداری برای پیشگیری از آب گرفتگی از چند ماه گذشته آغاز شده است.

کد مطلب: ۸۷۲۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اقدام شهرداری برای پیشگیری از آب گرفتگی از چند ماه گذشته

وحید علی ضمیر از آمادگی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر در صورت بارش شدید باران خبرداد و گفت: برای رفع آب‌گرفتگی معابر در بارندگی ‌های شدید، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و تمام توان خود را به کار می‌بریم. وی ادامه داد: طبق هماهنگی‌ها با اداره کل هواشناسی در روزهایی که برحسب اعلام این اداره احتمال بارندگی و وقوع آب‌گرفتگی معابر وجود دارد، نیروهای خدمات شهری در حالت آماده باش کامل، آماده انجام مأموریت‌های رفع آب‌گرفتگی معابر هستند.

وی افزود: شهرداری اقدامات عمرانی، لای‌روبی رودخانه‌ها، کانال‌ها و مسیل‌ها و آمادگی‌های لازم و پیش‌بینی تجهیزات مورد نیاز و نیروهای انسانی برای مقابله با بارندگی و آب‌گرفتگی شهر را انجام داده است.

معاون خدمات شهری شهردار اضافه کرد: با همکاری مناطق، در حال حاضر رفع موانع و نواقص در کانال ها، جوی‌ها و مسیل‌ها در حال پیگیری است. وی بیان کرد: برای پیشگیری از آب‌گرفتگی معابر و خیابان‌های شهر پیش‌بینی‌های لازم در خصوص تجهیزات مورد نیاز زمان بارندگی برای انجام عملیات لای‌روبی طبق زمان‌بندی مشخص و معین در حال انجام است و تا پایان فصل بارندگی ادامه دارد.

وی با بیان این‌که برنامه عملیاتی در خصوص مقابله با آب‌گرفتگی ناشی از بارندگی ها، قبل و بعد از بارندگی و در حین بارندگی انجام می‌شود، گفت: برنامه‌ها و اقدامات شهرداری در بارندگی شامل تجهیز گروه‌های فوریتی، استقرار نیروهای انسانی در محل‌های حساس و آب‌گیر و رفع مشکلات احتمالی زمان بارش برای شهروندان است.

وی افزود: از ماه‌های گذشته کانال‌ها و مسیل‌های شهر که جریان آب در آنها وجود دارد لای‌روبی شده اند و در حال حاضر 600 کیلومتر شبکه جمع آوری آب‌های سطحی و 70 کیلومتر رودخانه در شهر همدان وجود دارد که همگی پاک‌سازی شده و آماده جریان یافتن آب هستند.

وی یادآور شد: کنترل کانال‌ها و جوی‌های آب جزو وظایف پیمانکاران است و این جوی‌ها به طور مستمر کنترل می‌شوند تا شهر دچار مشکل نشود. همچنین محله‌هایی که در سال‌های گذشته به واسطه بارش باران دچار آب گرفتگی شده اند، مورد بررسی قرار گرفتند تا اگر بارندگی شدیدی صورت گیرد شهر دچار مشکل نشود.

علی ضمیر ادامه داد: عوامل ستادی و اجرایی در مناطق چهارگانه شهرداری همدان در آمادگی کامل و با بهره گیری از تجهیزات لازم، آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند و نزدیک به 700 نیروی انسانی خدمات شهری که روزانه در امر نظافت و رفت و روب مشغول به کار هستند در هنگام آب گرفتگی احتمالی اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی با بیان این‌که رفع کامل مشکل آب‌گرفتگی معابر امری بسیار پرهزینه و زمانبر است، گفت: شهروندان می‌توانند با رعایت مواردی چون پرهیز از رهاسازی زباله در معابر، جوی‌ها و کانال‌های شهر، مانع از انباشت و انسداد کانال‌های دفع آب‌های سطحی و مسیل‌ها شوند، چراکه این موضوع نه تنها زحمت نیروهای خدماتی شهرداری را چندین برابر می‌کند، بلکه مشکلات بسیاری را نیز برای آنها فراهم می‌کند که آب‌گرفتگی معابر در زمان بارندگی‌های شدید از آن جمله است. وی اعلام کرد: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه آب‌گرفتگی در نقاط مختلف شهر با شماره‌ 137 در ارتباط باشند تا در اسرع وقت پیگیری صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار