معاون اداره کل منابع طبیعی:

سرعت کم طرح های آبخیزداری در ارومیه، نقده و خوی باید رفع شود

ارومیه(پانا)-معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: سرعت کم طرح های آبخیزداری در سه شهرستان ارومیه، نقده و خوی باید رفع شود.

کد مطلب: ۸۷۰۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
سرعت کم طرح های آبخیزداری در ارومیه، نقده و خوی باید رفع شود

هادی قاسمی در نهمین جلسه ستاد هماهنگی طرح های آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: طرح های 20 گانه آبخیزداری در استان از روند مناسبی برخوردار است ولی انتقادهایی در خصوص پیشرفت در این سه شهرستان وجود دارد.


وی اضافه کرد: مدیران ادارات شهرستانی باید با اخطارهای کتبی به پیمانکاران و ناظران طرح ها، زمینه سرعت بخشیدن به اجرای طرح ها را فراهم کنند.


قاسمی بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارش های متناوب کنونی، زمان بسیار محدود است و باید پیمانکاران نسبت به این موضوع بیش از پیش حساسیت و دقت نظر داشته باشند.


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: توزیع بذرهای مرتعی نیز انجام شده و پیمانکاران در اکثر حوزه ها در حال انجام عملیات بیولوژیکی هستند که این موضوع باید درهمه حوزه ها تسری یابد تا بتوان تا پایان آذرماه نتایج خوبی را به دست آورد.


روسای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های حاضر در جلسه نیز در این جلسه با بیان مشکلات خود به اتفاق خواستار تامین نفرات و امکانات لازم شدند و قول مساعدت و نظارت بیشتر را بر اجرای طرحهای آبخیزداری و پیمانکاران دادند.


امسال از محل صندوق توسعه ملی بالغ بر 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری برای استان آذربایجان غربی تخصیص یافته که این طرح ها در 17 شهرستان و 20 حوزه قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار