آیین هفته کتاب در پایتخت کتاب ایران آغاز شد

کاشان (پانا) - معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: خوشحالم که زنگ دانایی در شهر کاشان که شهر دانایی و حکیمان و شاعران است نواخته شد.

کد مطلب: ۸۷۰۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
آیین هفته کتاب در پایتخت کتاب ایران آغاز شد

به گزارش پانا کاشان، محسن جوادی در آیین آغازین هفته کتاب ایران در دبستان طالبیان مقدم کاشان اظهار کرد: مطمئن هستم که روزی از بین همین دانش آموزان مفاخر بزرگ و پرآوازه‌ای به کشور معرفی خواهد شد و فرزندان و آیندگان ما از این‌که چنین تاکیدی بر کتاب‌خوانی داشته‌ایم سپاس‌گزار خواهند بود.
وی افزود: اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان کتاب بخوانند برای این است که آماده آینده شوند، چرا که دانایی توانایی است. در دنیای امروز اشتغال از مسیر دانایی و دانش می‌گذرد و فعالیت‌های دانش بنیان در جریان است. پس دانایی را هم از همین کودکی باید آموخت.
وی تاکید کرد: از آموزش و پرورش می‌خواهیم تا از دانش‌آموزان کتاب خواندن بخواهد و در کنار آموزش رسمی حتما توجه آن‌ها را به کتاب خواندن و ارتقای دانش عمومی و توانایی زندگی جلب کند.
جوادی سپس با اشاره به شعار هفته کتاب«حال خوش خواندن» اظهار کرد: کتاب خواندن فقط بحث منفعت و خواندن نیست؛ بلکه حال خوش ما را نیز رقم می‌زند وقتی تنها و غمگین هستیم، خواندن کتاب حالمان را خوب می‌کند و حتی امروز بحث کتاب درمانی مطرح است.
جوادی افزود: کتاب خواندن دینداری و ادب است. و پیامبر اسلام نیز در روایت متعدد به این امر تاکید کرده است و حتی متذکر شده بسیاری از مردم نه با دیدن پیامبران که با خواندن کتاب‌های آسمانی ایمان آورده‌اند.

آیین آغاز هفته کتاب ایران با نواختن زنگ دانایی در دبستان طالبیان مقدم کاشان نواخته شد. این دبستان برگزیده جام باشگاههای کتابخوانی سال قبل بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار