نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی:

پیش نویس خط آهن نقده-پیرانشهر-تمرچین آماده است

ارومیه(پانا)-نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش نویس خط راه آهن نقده - پیرانشهر – تمرچین جهت تصویب نهایی آماده است و تکلیف آن در سفر هفته جاری رییس جمهوری به آذربایجان غربی مشخص می شود.

کد مطلب: ۸۶۹۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
پیش نویس خط آهن نقده-پیرانشهر-تمرچین آماده است

رسول خضری، افزود: اتصال تمرچین به شبکه ریلی نقش تاثیرگذاری در توسعه صادرات ایران به کشورهای عراق و سوریه خواهد داشت و اقتصاد استان را متحول خواهد کرد.


وی به توجه ویژه دولت نسبت به توسعه زیرساخت های اقتصادی در مناطق مرزی اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون با عنایت رییس جمهوری و توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی، بزرگراه تمرچین- پیرانشهر- نقده به صورت شبانه روزی در حال اجراست.


نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در سفر هفته جاری رییس جمهوری به آذربایجان غربی بیش از 30 هزار میلیارد ریال اعتبار برای جبران عقب ماندگی استان و اجرای مصوبه های سفر پیشین اختصاص خواهد یافت.


رسول خضری افزود: هفته گذشته با حضور نمایندگان و استاندار آذربایجان غربی جلسه ای در نهاد ریاست جمهوری در خصوص این سفر برگزار و جزئیات سفر بررسی شد.


وی با اشاره به اینکه در این جلسه مطالبه ها و نیازهای استان از طریق نمایندگان و استاندار به هیات دولت اعلام شد، بیان کرد: در خصوص اختصاص این میزان اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام و همچنین آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه جدید نیز به صورت اولیه تصمیم گیری شد.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رییس جمهوری نگاه ویژه ای به آذربایجان غربی دارد و این توجه شامل حال همه شهرستان های استان از جمله پیرانشهر و سردشت می شود.


خضری افزود: طی 6 سال گذشته نزدیک به 20 هزار میلیارد ریال از سوی دولت تدبیر و امید برای توسعه پیرانشهر و سردشت اختصاص یافته که نقش تاثیرگذاری در توسعه این شهرستان ها داشته است.


محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی نیز پیش از این از سفر قریب الوقوع رییس جمهوری به استان و افتتاح 10 هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در این سفر خبر داده بود.


بیمارستان 200 تختخوابی امام خمینی (ره) خوی، آزمایشگاه مرجع و کلینیک تدبیر ارومیه، گازرسانی به 200 روستای آذربایجان غربی و شهر سرو ارومیه از جمله طرح های افتتاحی است.


فرودگاه و نیروگاه ماکو، فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه و طرح های توسعه بیمارستان های آیت الله طالقانی و شهید مطهری ارومیه از جمله دیگر طرح های افتتاحی در سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی است.


در این سفر همچنین علاوه بر چندین پروژه دیگر، عملیات اجرایی بزرگراه بازرگان - ایواوغلی - مرند آغاز می شود تا توجه ویژه دولت به توسعه زیرساخت های حمل و نقل این استان مرزی تکمیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار