شبکه آب 3 روستای منطقه آزاد ماکو بهسازی شد

ارومیه(پانا)- معاون فنی، عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: شبکه آب روستاهای علی قندو، علی آباد و ترکمه در این منطقه بهسازی شد.

کد مطلب: ۸۶۹۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
شبکه آب 3 روستای منطقه آزاد ماکو بهسازی شد

فرزاد بازیار بیان کرد: همه لوله های این روستاها به دلیل منشا آب نامناسب تحت تاثیر رسوب مسدود شده بود و پمپ های ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره آب وضعیت نابسامانی داشت.


وی با اشاره به اینکه رفع گرفتگی و انسداد لوله های خط انتقال با روش اسید شویی و واتر جت با هد بالا بطول تقریبی 3 کیلومتر در این راستا انجام شد، افزود: اصلاح و بازسازی خطوط انتقال بین روستاها و مشارکت در تحویل لوله به روستای «علی آباد» جهت تعویض شبکه و رفع کلیه اتفاقات موجود در شبکه و خطوط انتقال سه روستا، تعویض الکتروپمپ فرسوده با تغییر سیستم پمپاژ از سرچاهی به سیستم شناور و تعویض قطعات معیوب تابلو برق از دیگر اقدام های انجام شده در این راستا بود.


وی تعبیه سیستم کلرزن گازی جهت تزریق اتوماتیک کلر به آب تحویلی به روستاها جهت ضد عفونی آب را از دیگر فعالیت های انجام شده برشمرد و افزود: جهت تغییر سیستم برداشت آب با احداث چاه فلمن در کنار رودخانه و عملیات حفر چاه برنامه ریزی شده است.


وی برخورداری از امکانات سالم حق طبیعی هر شهروند دانست و گفت: در راستای بهبود منشا آب طراحی لازم توسط مدیر آب روستایی ارائه و تامین اعتبار مربوط توسط سازمان منطقه آزاد ماکو انجام شد.


منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.


مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.


منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار