خدمت رسانی 12 موکب همدان در کربلا تا 10 آبان

همدان (پانا) - رئیس ستاد عتبات عالیات همدان از استقرار 12 موکب از همدان در کربلای معلی خبر داد و گفت: این موکب ها از یکم تا 10 آبان ماه به زائران حسینی خدمات ارائه می دهند.

کد مطلب: ۸۶۵۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
خدمت رسانی 12 موکب همدان در کربلا تا 10 آبان

محمدعلی بادامی با بیان اینکه طبق‌ برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال 12 موکب از استان همدان در کربلا مستقر شد، اظهار کرد: تمام وسایل و امکانات مورد نیاز به موکب‌ها منتقل شده و از یکم تا 10 آبان موکب‌ها اقدام به ارائه خدمات به زائران می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا 48 ساعت پس از اربعین موکب‌ها در کربلا فعال هستند، عنوان کرد: حدود 550 نفر خادم شامل روحانی، نانوا، پزشک، آشپز، راننده و... در موکب‌ها فعال هستند.

بادامی با اشاره به اینکه 120 وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین این موکب‌ها را همراهی می‌کنند، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در 12 موکب روزانه بین 18 تا 22 هزار نفر اسکان داده شوند.

*توزیع روزانه بین 28 تا 32 هزار وعده غذایی در موکب‌ها

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان با بیان اینکه روزانه بین 28 تا 32 هزار وعده غذایی بین موکب‌ها توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: این وعده‌هایی غذایی شامل صبحانه، ناهار و شام است.

وی با بیان اینکه در برخی از موکب‌ها برای زائران میان وعده‌هایی نیز در نظر گرفته شده است، بیان کرد: امسال فعالیت‌ها و خدمات با توجه به تنگناهای اقتصادی به برکت امام حسین(ع) گسترش پیدا کرده، به طوری که سال گذشته از استان 10 موکب و امسال 12 موکب به زوار خدمات ارائه می‌دهند.

بادامی با بیان اینکه تمام خدمات جمع‌آوری شده به شکل مردمی است و از هیچ کمک دولتی استفاده نشده است، گفت: آورده‌ها به شکل نقدی و اقلام خوراکی و سایر موارد بوده که در بین موکب‌ها توزیع شده است.

وی گفت: برگزاری نماز جماعت و قرائت دعاهایی مانند دعای کمیل، ندبه و زیارت اربعین نیز برگزار می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان پاسخگویی به سؤالات شرعی توسط روحانیان را از دیگر اقدامات برشمرد و عنوان کرد: امسال طرح «هر زائر نائب‌الزیاره یک شهید» نیز برگزار می‌شود.

*تهیه و توزیع 10 هزار نقشه راه بین زائران اربعین حسینی

وی با بیان اینکه امسال با دقت هر چه تمام‌تر نقشه‌های راه طراحی شده و در اختیار زائران قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بیش از 10 هزار نقشه راه تهیه شده که مسیرهای منتهی به موکب‌ها در این نقشه‌ها مشخص شده است.

بادامی با بیان اینکه نزدیک‌ترین موکب استان که منتهی به حرم می‌شود 700 متر و دورترین آن سه کیلومتر با حرم فاصله دارد، افزود: تمام تلاش دستگاه‌های مختلف بر آن است تا بتوانند خدمات شایسته‌ای را به زائران از سراسر جهان ارائه دهند.

وی یادآور شد: کمیته مشارکت‌های اسکان و تغذیه یکی از کمیته‌های 12 گانه ستاد اربعین کشور است که این کمیته در همدان زیرنظر استانداری با راه‌اندازی 12 موکب فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

*فعالیت 6 موکب در استان همدان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان با بیان اینکه 6 موکب در استان موجود است که توسط ستاد بازسازی اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: 4 موکب در بهار و لالجین، یک موکب در اسدآباد و موکب دیگر در رزن است.

وی گفت: از موکب‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان می‌توان به موکب امام حسن مجتبی(ع)، امام حسین(ع)، امام رضا(ع)، شهید چیت‌سازیان، زیارت عاشورا، شهید سردار همدانی، سیدالشهدا(ع)، موقعیت شهید همدانی، شهدای منا، شهدای رزن و شهدای شهر برزول اشاره کرد.

بادامی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند هدایا و نذر خود را برای سهیم شدن در پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی به شماره حساب سیبای 0203751662001 بانک ملی به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان واریز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار