نشاط و پویایی را به دانش‌آموزان هدیه دهیم

کرمانشاه (پانا) - به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت استان و جمعی از ﻣﺴئولان ورزش دانش‌آموزی، گردهمایی بزرگ معلمان تربیت بدنی استان کرمانشاه، در ناحیه یک برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۴۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
نشاط و پویایی را به دانش‌آموزان هدیه دهیم

در این مراسم با حضور سلمان محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت استان، علی امرایی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک، زارعی، رییس اداره تربیت بدنی و جمعی از ﻣﺴئولان ورزش دانش‌آموزی استان کرمانشاه، از معلمان برگزیده تربیت بدنی استان به مناسبت هفته تربیت بدنی تجلیل شد.

سلمان محمدی در این مراسم گفت: به واسطه انسجام، همدلی و تلاش‌های روزافزان شما معلمان تربیت بدنی که در خط مقدم سنگر تعلیم و تربیت حضور دارید، توانستیم با پوشش صد در صدی به تعهدات منعقد در تفاهم‌نامه، موفق به کسب مقام اول در جشنواره کشوری شهید رجایی شویم.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان افزود: در تابستان 96 در بحث مسابقات ورزشی دانش‌آموزی، عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه دادیم. معلمان تربیت بدنی خانم استان نیز در رقابت‌های علمی تخصصی کشور موفق به کسب مقام چهارم در کشور شدند. همچنین در بحث توانمندسازی نیروی انسانی بیش از 5000 آموزگار پایه با اولویت مدارس دخترانه دوره اول در سطح استان، آموزش‌های لازم را در زمینه تربیت بدنی فرا گرفتند. پیش از آغاز سال تحصیلی نیز کاروان‌های حامل وسایل ورزشی در سطح استان ارسال و توزیع شدند.

این مقام ﻣﺴئول آموزش و پرورش، در بخش پایانی سخنان خود ﺗﺄکید کرد: تربیت بدنی دارای یک هدف اصلی است که با هدف کلی آموزش و پرورش یکسان است و آن، تربیت همه‌جانبه کودکان و نوجوانان به عنوان افراد مفید و ﻣﺴﺆولیت‌پذیر جامعه است. بنابراین برنامه آموزشی باید به قدری اساسی و فراگیر باشد که جوانان بتوانند معلومات و تجربه‌های لازم را برای رسیدن به اهداف مقدس آموزش و پرورش کسب کنند.

سپس علی امرایی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک گفت: حرکت و جنبش از وی‍‍ژگی‌های حیات انسان است که ریشه در سرشت او دارد و عاملی برای رشد و سلامت و نشاط است. انسان، نیازمند حرکت و ناگزیر از حرکت است؛ منع انسان از حرکت نه تنها موجب توقف رشد؛ بلکه سبب افسردگی، بروز رفتار ناهنجار و از دست رفتن شور و نشاط زندگی می‌گردد.

در این مراسم، زارعی، رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت ورزشی، ضمن تبریک هفته تربیت بدنی به تمام معلمان و دانش‌آموزان گفت: تربیت بدنی که بهداشت و تفریحات سالم نیز جزیی از آن است، در پرورش و القای ارزش‌های اجتماعی به دانش‌آموزان، سهم بزرگی دارد. اگر بازی و ورزش در موقعیت‌های مختلف به عنوان مبنای تربیت اجتماعی و رفتار مطلوب انسانی به کار رود، شاید بتوان گفت بهترین شیوه در بین روش‌های مختلف آموزشگاهی به اثرگذاری تربیتی و ساختن دانش‌آموزان و شناسایی ارزش‌های اجتماعی به آنها بوده و پایدارترین و آسان‌ترین اسلوب است.

در پایان این مراسم، از معلمان برگزیده تربیت بدنی، تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار