استاندار خوزستان خبر داد:

خروج تاکنون بیش از 50 هزار زائر از مرز شلمچه

اهواز (پانا) -غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از مواکب و پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی برای تردد زوار اربعین حسینی در نظر گرفته شده و همانگونه که شاهد هستیم مرز شلمچه آماده ترین مرز کشور است.

کد مطلب: ۸۶۳۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
خروج تاکنون بیش از 50 هزار زائر از مرز شلمچه

شریعتی افزود: در مرز شلمچه اقدامات زیرساختی به صورت اساسی و مؤثر انجام شده و در حوزه تامین امنیت به طور کامل از ورودی استان تا پایانه مرزی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: تیم های امینتی، اطلاعاتی و انتظامی اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند و خوشبختانه تا امروز مشکلات امنیتی در مسیر تردد زوار به وجود نیامده است.

شریعتی با اشاره به برخی مشکلات در مرز شلمچه، بیان کرد: پیش از پایانه مرزی شلمچه مشکلات بسیار جزئی وجود داشت که بنا شده امروز این مشکلات نیز بر طرف شود. مواکب قبل از پایانه با مشکلات آبرسانی مواجه بودند که مقرر شده امروز این موارد برطرف شود. خوشبختانه سایر موارد و اقدامات به خوبی انجام شده و مشکلی در تردد زواری که به مرز شلمچه مراجعه می کنند وجود ندارد.

استاندار خوزستان به تردد کامیون های حمل کالاهای صادراتی اشاره کرد و گفت: مشکل تردد کامیون های حمل کالا برای صادرات از مرز شلمچه به کشور عراق از استان نبوده و این موضوع به صورت مرکزی رخ داده است.

وی افزود: مرز شلمچه تنها مرز زمینی کشور است که کامیون های حمل کالا می توانند برای صادرات کالا به عراق از آن استفاده کنند و مرزهای مهران و چذابه اجازه خروج کامیون ها را ندارند. اکنون با دستور وزیر محترم کشور و هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق مقرر شده هر چه سریعتر مشکل تردد کامیون ها تا آخر امشب حل شود.

شریعتی با بیان اینکه روز به روز تردد در مرز شلمچه افزایش پیدا می کند، تصریح کرد: تاکنون بیش از 50 هزار زائر از مرز شلمچه عبور کرده اند. از این تعداد زائر تاکنون بیش از 9 هزار نفر زائر اتباع خارجی بوده اند که از مرز بین المللی شلمچه برای حضور در راهپیمائی اربعین حسینی عبور کرده اند. امیدواریم با تمهیداتی که در نظر گرفته ایم و اقدامات زیرساختی و هماهنگی های انجام شده برای راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، حضور مردم عزیز ایران اسلامی برای تردد و عبور از مرز شلمچه به سوی کربلای معلا روز به روز بیشتر شود و در آمار تردد زائران افزایش بسیاری داشته باشیم تا امسال نیز همچون سال های گذشته عزت ایران اسلامی و شیعیان به جهان نشان داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار