فرمانده مرزبانی کشور خبر داد؛

هدايت زائران به مرز شلمچه و چزابه براي کنترل تراکم جمعيت در مرز مهران

فرمانده مرزباني کشور با اشاره به بسته شدن مرز مهران گفت : اصرار زائران فاقد مدارک قانوني براي خروج از کشور به تراکم و ترافيک جمعيت در اين مرز منجر شد که با "مديريت صحنه" و "هدايت مردم" به سمت مرز شلمچه و چزابه اين موضوع حل شد.

کد مطلب: ۵۵۳۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سردار قاسم رضايي با اشاره به موضوع بسته شدن مرز مهران، اظهار کرد : از يک سال پيش جلسات و نشست هاي مختلفي با حضور مسئولان کشور عراق در راستاي خدمات دهي شايسته به زوار اربعين حسيني پيش بيني و برگزار شد.

وي با بيان اينکه با نزديک شدن به روز اربعين حسيني ( ع ) اين نشست ها در فواصل زماني کوتاهتر و نزديکتر برگزار شد، افزود : تمهيدات مطلوبي براي ايجاد و توسعه زير ساخت ها در سه مرز شلمچه، مهران و چزابه صورت گرفت.

فرمانده مرزباني کشور با بيان اينکه مرز مهران از نظر موقعيت جغرافيايي به سرزمين عتبات عاليات نزديک تر است، بيان کرد : به همين جهت تمايل زوار براي تردد از اين مرز بيشتر است و عليرغم اقدامات زير بنايي و زير ساختي، ورود زائران فاقد مدارک قانوني در روزهاي اخير، مشکلاتي را در فرايند تردد زوار در اين مرز ايجاد کرد.

سردار رضايي اشاره کرد: زير ساخت هاي ايجاد شده در مرز مهران پاسخگوي ظرفيت مشخصي است و تجمع زوار بدون مدارک، اسکان و تجمع در اين مرز و اصرار براي خروج از کشور به سمت عراق توازن خدمات دهي را برهم زد.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به تصميم کشور عراق براي بسته شدن مرز مهران تاکيد کرد: در واقع بسته شدن مرز مهران به معني "عدم اجازه تردد و خروج براي زائران فاقد مدارک قانوني " است و در نهايت با افزايش جمعيت تصميم بر اين شد که زوار داراي مدارک قانوني نيز در چنين شرايطي يراي خروج از کشور به سمت مرز شلمچه و چزابه هدايت شوند تا فرايند تردد با سهولت و سرعت بيشتري انجام بگيرد.

وي با اشاره به آغاز بازگشت زوار به کشور عنوان کرد: در حال حاضر در مرز مهران فقط به زائراني که قصد ورود و بازگشت به کشور را دارند، خدمات ارائه مي شود و زائران بايد مرز شلمچه و چزابه را براي خروج ازکشور انتخاب کنند.

سردار رضايي با بيان اينکه عليرغم توصيه و هشدارهاي پليس در خصوص مديريت سفر از سه مرز معرفي شده، اعلام حجم بالاي زوار و تراکم جمعيت در مرز مهران، عده اي همچنان مرز مهران را براي خروج از کشور برگزيدند، گفت : هرگونه تصميمي قطعا براي رفاه حال زوار اتخاذ مي شود و نبايد خدمات انتظامي ارائه شده را ناديده گرفت، هرچند حجم بالاي جمعيت در مزر مهران را کساني بوجود آوردند که با وجود "منع قانوني" اصرار به خروج از کشور داشتند اما با "مديريت صحنه" و "هدايت مردم" ، اين موضوع حل شد.

فرمانده مرزباني کشور با اشاره به تعامل مطلوب مسئولان ايران و عراق در راستاي خدمات دهي شايسته به زوار ، مطرح کرد : خلق حماسه اربعين پس از عنايت خداوند و ابا عبداله الحسين ( ع ) محصول مشارکت همگاني است و مرزباني و نيروي انتظامي نيز براي نظم و امنيت اين مراسم بزرگ با تمام ظرفيت ورود پيدا کردند.

وي گفت : شايسته است زائران زمان بندي بازگشت به کشور را نيز مديريت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار