‍ مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در بازدید از مدارس عشایری لالی:

ساخت ١٠٠ مدرسه در مناطق عشایری خوزستان طی ٤ سال گذشته

آموزش و پرورش عشایر دارای ١ هزار و ٨٠٠ نوآموز پیش دبستانی است

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد:  در طی ٤ سال گذشته حداقل ١٠٠ مدرسه در مناطق عشایری ساخته شده است و این حق دانش آموز عشایری است که از عدالت آموزشی در تمامی شاخص ها برخوردار باشد.

کد مطلب: ۸۶۲۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ساخت ١٠٠ مدرسه در مناطق عشایری خوزستان طی ٤ سال گذشته


محمد تقی زاده امروز در جمع دانش آموزان عشایری منطقه لالی گفت: لالی منطقه ارزشمندی در سرزمین ایران است که دارای مواریث تاریخی، فرهنگی و اجتماعی فراوانی است. تاریخ ایران مدیون تاریخ عشایر است و اگر عشایر نبودند با آسیب های زیادی روبه رو می شدیم.

وی با اشاره به اینکه لالی زیستگاه اولین انسان ها در تاریخ بوده است، اضافه کرد: اولین اطلاعاتی که از سکونت بشر ثبت شده ، مربوط به این منطقه در حدود ١٧ هزار سال پیش است.

تقی زاده خاستگاه اولیه قوم آریایی را نیز از منطقه لالی دانست و خاطر نشان کرد: در تاریخ معاصر ایران عشایر خونگرم، شجاع، ولایت مدار این منطقه تاثیر زیادی در معادلات ملی و منطقه ای ایفا کرده اند و همواره در تمامی صحنه ها حضور داشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه فرهنگ غنی مناطق عشایری لالی باید حفظ شود ، گفت: توجه به آموزش، پرورش و تعلیم و تربیت فرزندان عشایری یکی از راه های موثر در انتقال این فرهنگ غنی به نسل های آینده است از این رو دولت از تمام توان خود برای تعلیم و تربیت دانش آموزان عشایری استفاده می کند.

تقی زاده گفت: در طی ٤ سال گذشته حداقل ١٠٠ مدرسه در مناطق عشایری ساخته شده است و این حق دانش آموزان عشایری است که از عدالت آموزشی در تمامی شاخص ها برخوردار باشد.

وی در عین حال بر لزوم توسعه مدارس شبانه روزی در مناطق عشایری تاکید کرد و افزود: امیدواریم با حمایت های وزارت آموزش و پرورش از ادامه تحصیل دانش آموزان عشایری ، به زودی مجوز ساخت یک مدرسه شبانه روزی در مناطق عشایری لالی صادر شود.

تقی زاده همچنین از جذب ٣٠٠ نفر از فارغ التحصیلان عشایری در آموزش و پرورش طی سال های اخیر خبر داد و گفت: امیدوارم بتوانیم میزان به کار گیری جوانان عشایری در آموزش و پرورش را افزایش دهیم.

وی آموزش و پرورش عشایر را دارای ١ هزار و ٨٠٠ نوآموز دانست و گفت: با اجباری شدن دوره پیش دبستانی در استان خوزستان کلاس های پیش دبستانی در سراسر استان راه اندازی شد و هم اکنون در صعب العبورترین مناطق عشایری نیز دوره پیش دبستانی برقرار است.

گفتنی است صبح امروز معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به همراه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و جمعی از مسئولین استانی از مدارس عشایری منطقه لالی بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار