رئیس سندیکای صنایع آسانسور: 70 درصد قطعات صنعت آسانسور در داخل کشور تولید می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سندیکای صنایع آسانسور با بیان اینکه از نظر فنی و مهندسی طراحی آسانسور به صورت کامل در ایران به صورت داخلی انجام می‌شود، می‌گوید ۷۰ درصد قطعات آسانسور در داخل ساخته می‌شود با این حال بعضی از مواد اولیه باید وارد شود که با توجه به وضع اقتصادی فعلی اختلال‌هایی در این زمینه به وجود آمده است.

کد مطلب: ۸۵۶۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سندیکای صنایع آسانسور: 70 درصد قطعات صنعت آسانسور در داخل کشور تولید می‌شود

نخستین دوره انتخابات اتحادیه آسانسور،​ پله برقی و خدمات وابسته برای تشکیل این اتحادیه و انتخاب اعضای هیات مدیره امروز برگزار شد اما به دلیل نرسیدن به حد نصاب لازم به 20 روز دیگر موکول شد.

برگزاری انتخابات برای تشکیل اتحادیه صنفی آسانسور ناتمام ماند

از تعداد 601 نفر که حائز شرایط رای دادن بودند در کل کشور 467 نفر در رای‌گیری شرکت کردند که در نهایت به حد نصاب نرسید و در صورتی که 134 نفر دیگر در این انتخابات شرکت می‌کردند اعضای صنف آسانسور و پله برقی می‌توانستند از این پس در قالب اتحادیه به فعالیت بپردازند.

البته شایعه‌هایی در مورد کارشکنی اصناف و اتحادیه‌های همگنی که تاکنون صنف آسانسور زیر نظر آنها فعالیت می‌کردند وجود داشت و گفته می‌شد که این افراد از حضور اعضا برای شرکت در انتخابات خودداری کرده‌اند.

این انتخابات با حضور اعضای سندیکا و اصناف مختلف مرتبط با صنعت آسانسور و پله برقی و به صورت الکترونیکی و حضوری همزمان در سراسر کشور برگزار شد که در پایان به نتیجه لازم نرسید.

گل‌گواهی،‌ رئیس امور تشکل‌های مرکز اصناف و بازرگانان اتحادیه اصناف ایران در ابتدای این نشست اظهار کرد:‌ پس از قرائت اسامی از طریق سامانه اصناف کشور در سیستم احراز هویت می‌شود و اگر هویت افراد احراز شود، فرد قادر به شرکت در رای‌گیری خواهد بود.

وی تاکید کرد:‌ در صورتی که رای‌گیری به حد نصاب نرسد در دو نوبت دیگر انتخابات برای تشکیل اتحادیه انجام می‌شود که اگر باز هم به حد نصاب نرسد، تشکیل این اتحادیه از دستور کار خارج خواهد شد.

فرید کورس، رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران در این خصوص اظهار کرد:‌ اتحادیه‌ها معمولا بر فعالیت صنفی واحدهای صنعتی نظارت می‌کنند.

وی افزود: سندیکای فعلی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز تولید آسانسور را دریافت می‌کند و شرکت‌های خدماتی در این سندیکا خدمات و نگهداری‌های مربوط به آسانسورها را انجام می‌دهند که با شکل‌گیری اتحادیه همه اینها عضو اتحادیه خواهند شد و بر فعالیت این اصناف نظارت صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آسانسورها نیاز به رعایت استانداردهای بالایی دارند و ایمنی آنها بسیار مهم است گفت: در این زمینه کسانی که از آسانسورها نگهداری می‌کنند باید صلاحیت داشته باشند و موارد ایمنی را رعایت کنند که با تشکیل اتحادیه و عضوشدن این افراد و شرکت‌ها در اتحادیه آموزش‌های لازم به آنها در زمینه نظارت‌ها داده می‌شود.

رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران عنوان کرد:‌ اکنون نظارت‌ها به شکل مطلوب نیست و شرکت‌ها عضو برخی اتحادیه‌های همگن هستند و به صورت یکپارچه عمل نمی‌کنند در حالی‌ که باید دستورالعمل‌ها به صورت یکپارچه و بر اساس استانداردهای تبیین‌شده ابلاغ شود تا به صورت تخصصی اجرا شود.

وی گفت: در این صورت سیاست‌گذاری به صورت واحد و نظارت کامل انجام می‌شود.

کورس افزود: آسانسورهای کشور طبق استانداردهای اروپا طراحی و نصب می‌شود و شرکت‌های بازرسی بعد از نصب باید هر سه سال یک بار آسانسورها را بررسی کنند که اتحادیه این کار را تسهیل می‌کند.

کورس گفت: برخی از مشکلات فعلی مربوط به مشکلات بانکی و برخی به سیاست‌گذاری‌های داخلی مربوط می‌شود که وزارت صنعت باید به تشکل‌ها اعتماد کند و برای تنظیم بازار از نظر آنها استفاده کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار