مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل: سواد بستر وموتور توسعه کشور است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت : سواد بستر و موتور توسعه کشور است و با توجه به اینکه باعث بهبود مناسبات اجتماعی و عاملی برای ارتقا فرهنگ عمومی جامعه است باید مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۵۳۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:  سواد بستر وموتور توسعه کشور است

احمد ناصری در همایش یک روزه مدیران، روسا و کارشناسان سوادآموزی مناطق و نواحی استان با توصیه به اینکه باید دست به دست هم بدهیم تا بی سوادی در کشور ریشه کن شود، گفت: در مدیریت امروزی دولت ها را به " دولت های رفاه " تعبیر می کنند که یکی از رسالت های آن آموزش می باشد.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: کشورها بر اساس 8 الگو ارزیابی شده اند که ایران با توجه به اهمیتی که به دو عامل بهداشت و سواد قایل می باشد، جایگاه خوبی را در دنیا به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به این نکته اشاره کرد که حوزه سواد آموزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 40 درصد رشد داشته که این مقدار در سایه پشتکار بدنه سوادآموزی و نیز حمایت های حاکمیتی میسر شده است.

ناصری همچنین با عنوان اینکه استان اردبیل در زمینه جذب، تحکیم و انتقال سواد آموزی بالای 100 درصد حجم ابلاغی عمل کرده است، گفت: درصد با سوادی در سنین 49-10 سال استان اردبیل 93.1 درصد می باشد که با میانگین کشوری 1.6 درصد فاصله دارد و با برنامه ریزی های انجام شده انشالله به بالاتر از میانیگن کشوری که 94.7 درصد می باشد، خواهیم رسید.

مشاور رییس سازمان سوادآموزی کشور نیز در این همایش گفت: تعلیم و تربیت اجتماعی را در اولویت کار در مدارس و حوزه سواد اموزی قرار دهیم و قدردان کسانی باشیم که در این حوزه زحمت کشیدند.

حیدری به توجه ویژه به حوزه سوادآموزی تاکید کرد و اظهار داشت: برای اینکه جامعه از پویایی برخوردار باشد، بایستی حوزه سوادآموزی را در عمل همراهی کنیم.

وی با اذعان به اینکه دیگر خواندن و نوشتن هدف حوزه سواد آموزی نیست تصریح کرد: تعلیم و تربیت اجتماعی هدفی است که امروزه سواد آموزی آن را دنبال می کند، چرا که تعلیم یک شهروند با مهارت های مختلف اجتماعی در اولویت است.

به گفته مشاور رییس سازمان سوادآموزی کشور امروزه به اثبات رسیده است که هوش اجتماعی می تواند در موفقیت فرد اثر گذار باشد.

مشاور رییس سازمان سوادآموزی کشور با بیان اینکه اگر کارمان را دوست داشته باشیم موفقیت حاصل می شود، از 14 کلمه ( تقوا، نظم، سرعت، دقت، کیفیت، صفا، صداقت، صمیمیت، صداقت، صبر، ساماندهی، سازماندهی، حذف موارد اضافه و استاندارد سازی بعنوان کلمات طلایی و موثر در موفقیت نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار