طرح فرهنگی کاشانی به مرحله کشوری تجربیات برتر فرهنگیان راه یافت

کاشان (پانا ) - کارشناس مسئول سنجش و ارزشیابی مدیریت آموزش و پرورش از راهیابی یکی از فرهنگیان این شهرستان به مرحله کشوری جشنواره تجربیات برتر حوزه سنجش و ارزشیابی تحصیلی خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۰۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح فرهنگی کاشانی به مرحله کشوری تجربیات برتر فرهنگیان راه یافت

ماشااله مشکینی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: ارزشیابی ، یکی از ارکان میزان موفقیت در فعالیت های آموزشی است ولیکن شرط اصلی در صحت آزمون شیوه ها و روشهای انجام آن است.

وی افزود: در هشتمین جشنواره تجربیات برتر مقاله اعظم شبانی با موضوع جورچین طلایی پس از موفقیت در مرحله استانی به نمایندگی از فرهنیگان استان اصفهان در مرحله کشوری داوری خواهد شد.

به گفته وی، در جشنواره امسال،64 نفر از فرهنگیان شاغل در مدارس شهرستان کاشان شرکت کردند که پس از ارزیابی و آثار ، تجربیات چهار نفر از همکاران به مرحله استانی راه پیدا کرده بود.

وی گفت: مقاله های ارزشیابی خلاقانه و فرادانشی، از لیلا بهرام، عددنویسی در بانک از معصومه بهرام و نحوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از طیبه والی زاده از دیگر آثاری بود که به مرحله استانی جشنواره تجربیات برتر راه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در روشهای سنتی، گرفتن نمره های خوب برای خانواده ها و دانش آموزان اهمیت زیادی دارد، اما این موضوع باعث ایجاد نگرانی در آنها می شود و حتی معلمها نیز در این سیستم تحت فشار هستند زیرا که تنها یک نمره نمی تواند ارزش واقعی دانش آموزان را توصیف کند.

کارشناس مسوول سنجش و ارزشیابی مدیریت آموزش و پرورش افزود: در دوران مدرسه، چیزهایی زیادی هست که بچه ها باید یاد بگیرند اما نمی توانیم با یک نمره ارزش خوب و یا بد یک دانش آموز و همکلاسی اش را تعیین کنیم.

مشکینی تاکید کرد: سوال هایی که در ذهن دانش آموزان مطرح می شود کمک می کند تا انگیزه آنها در یادگیری افزایش پیدا کند. نمره برای جوانان منجر به تشویق و انگیزه نمی شود بنابراین باید با شیوههای جدید، نقاط قوت دانش آموزان را پررنگ تر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار