همایش دانش آموزی همیاران مشاور آذربایجان شرقی 12 تا 15 شهریور ماه برگزار می شود

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برگزاری اولین همایش دانش آموزی همیار مشاور در استان از 12 تا 15 شهریورماه خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۸۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
همایش دانش آموزی همیاران مشاور آذربایجان شرقی 12 تا 15 شهریور ماه برگزار می شود

طاهر علمی در جلسه هماهنگی اولین همایش دانش آموزی همیار مشاور در استان در محل تالار معلم بر آموزش درست اندیشیدن و تفکر کردن تاکید کرد و گفت: مشاوره مقدمه ای است تا کارها هدفدار و با برنامه پیش رود و به نتیجه مطلوب برسد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر توجه جدی به مراکز مشاوره شده است و تمام آحاد جامعه به اهمیت و جایگاه مشاوره پی برده اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: ما باید دانش آموزان سالم از لحاظ روحی و روانی تربیت کنیم و اگر در این کار موفق نباشیم دانش آموزان در تمام عمر با آسیب های اجتماعی گریبان گیر خواهند بود.

وی ادامه داد: پیش گیری به مراتب آسان تر و کم هزینه تر از درمان است و هدف از حضور مشاوران در مدارس نیز پیش گیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان است.

علمی بیان کرد: همایش همیار مشاور در چند سال گذشته به شکل کشوری برگزار می شد و از امسال به استان ها واگذار شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: همایش آموزشی و توجیهی همیاران مشاور استان با شرکت 200 دانش آموز دختر استان 12 و 13 شهریور ماه و 200 دانش آموز پسر از 14 تا 15 شهریور ماه در محل اردوگاه الغدیر تبریز برگزار می شود.

وی بر شاداب سازی و بانشاط برگزار کردن این همایش تاکید کرد و ادامه داد: برنامه های متنوع و جذابی برای دانش آموزان در طول این اردو باید اجرا شود و فقط نباید به تدریس اکتفا کرد.

علمی گفت: آموزش مهارت های زندگی، آموزش مهارت نه گفتن، نحوه کنترل خشم از جمله موضوعاتی هستند که در این دوره برای همیران مشاور تدریس می شود و از ابتکار عمل دانش آموزی در جریان اردو استفاده می شود تا نوجوانا فرصتی برای بیان و نمایش فرهنگ و هنر منطقه خود داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بر مناسب سازی فضای اردو تاکید کرد و گفت: تاثیر گروه هم سالان در انسان به خصوص در دوران کودکی و نوجوانی قابل توجه است و فلسفه همایش همیار مشاور نیز همین امر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار