آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد

تهران (پانا) - وزارت خزانه داری آمریکا علیه 6 کشتی با پرچم روسیه، 2 شخص حقیقی و چهار شرکت روسی تحریم های جدیدی وضع کرد.

کد مطلب: ۸۴۷۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد

به گزارش ایرنا، در بیانیه دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) دلیل این تحریم ها را ارتباط با حملات سایبری و همچنین تحریم های کره شمالی اعلام کرده است.

بر این اساس اوفک مدعی شده است که این تحریم ها بر اساس دستور العمل سپتامبر 2017 صورت گرفته و هدف آن ممنوعیت هرگونه فراورده نفتی با کشتی های با پرچم کره شمالی است، فعالیتی که به روشنی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد ممنوع شده است.

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا هم در این باره گفت: انتقال کشتی به کشتی با کشتی های با پرچم کره ای از روسیه یا جاهای دیگر از هر نوع کالایی که عرضه می شود، به فروش می رسد یا به کره شمالی منتقل یا دریافت شود، تحت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ممنوع است و تحت قانون ایالات متحده قابل اعمال تحریم است.

وی ادامه داد: پیامدهای نقض این تحریم ها تا زمانی که ما به نابودی هسته ای کره شمالی به طور کامل و تایید شده دست یابیم، باقی خواهد ماند.

اوفک در اطلاعیه دیگری هم بر اساس دستورالعمل اجرایی 13694 مبنی بر مسدود کردن اموال افرادی که فعالیت های مخرب سایبری قابل ملاحظه داشته اند و مطابق قانون مبارزه با اقدامات خصمانه علیه آمریکا با وضع تحریم (کاآتسا) دو نهاد و دو شخص روسی را تحت تحریم قرار داد.

منوچین در این باره هم اظهار کرده است: وزارت خزانه داری مانع تلاش های روسیه برای دور زدن تحریم ها است. اقدام امروز علیه این فعالان فریبنده، ضروری است تا اطمینان حاصل شود که مردم از تاکتیک های انجام شده توسط این طرف های مشخص شده، اطلاع یافته اند و این اشخاص همچنان از سیستم مالی ایالات متحده منع شده اند.

در نتیجه اقدام امروز، تمام اموال و منافع مالکیت اشخاص مشخص شده که در معرض صلاحیت ایالات متحده قرار گیرد، مسدود شده است و افراد آمریکایی از انجام معاملات با آنها ممنوع هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار