اصغری : جرایم سنگین در انتظار موسساتی که حق بیمه آموزش دهندگان سوادآموزی را پرداخت نمی کنند

مراکز یادیگیری محلی از پتانسیل بالایی برای جذب و نگه داشت سوادآموزان برخوردار هستند

تبریز (پانا)- معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: حق بیمه آموزش دهندگان باید به موقع پرداخت شود و گرنه جرایم بسیار سنگینی می تواند برای موسسات طرف قرار داد داشته باشد.

کد مطلب: ۸۴۲۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
اصغری : جرایم سنگین در انتظار موسساتی که حق بیمه آموزش دهندگان سوادآموزی را پرداخت نمی کنند

بهروز اصغری اردلان در جلسه توجیهی مسئولین موسسات طرف قرار داد واگذاری فعالیت های سواد آموزی آذربایجان شرقی در محل سازمان دانش آموزی استان اظهار کرد: در سال های گذشته بسیج سازندگی کار پراهمیت مبارزه با بی سوادی را برعهده داشت و د درحال حاضر به ارگان ها و نهادی دیگر از جمله کمیته امداد، دارالقرآن ها و مدارس غیردولتی این وظیفه محول شده است.

وی افزود: این یک فرصت برای نهادها و دستگاه ها است که در چارچوب قانون از آن بهره برداری بکنند و هرگز نباید این فرصت را از دست بدهند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خطاب به موسسات طرف قرار داد گفت: 3 دستگاه برای همکاری با بخش سواد آموزی اعلام آمادگی کرده اند ولی امسال این امر مهم در اختیار شما است پس این فرصت را از دست ندهید و حسن انجام کار خود را ثابت کنید.

اصغری اردلان گفت: وقتی بر اساس اعلام وزارت، آموزش و پرورش استان رتبه برتر در پوشش تحصیلی دوره ابتدایی را کسب می کند این افتخار به زحمات کسانی که در انسداد مبادی بی سوادی تلاش می کنند برمی گردد.

وی در ادامه دقت در انعقاد قرارد موسسات با آموزش دهندگان را بر اساس قوانین خواستار شد و بیان کرد: نحوه انعقاد قرارداد بسیار مهم است و موارد و آیتم های مشخص شده را باید با دقت تکمیل کرد تا در آینده دچار مشکلی نشویم.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که حساب های مداس دولتی و غیردولتی را به صورت آنلاین می توانیم بررسی کنیم، تصریح کرد: همیشه به این موضوع تاکید داشته ایم که اعتبارمالی معاونت سوادآموزی به هیچ وجه نباید در جای دیگر و برای برنامه دیگر هزینه شود تا بتوانیم حق الزحمه آموزش دهندگان را به موقع پرداخت کنیم.

اصغری اردلان بیان کرد: حق بیمه آموزش دهندگان باید به موقع پرداخت شود و گرنه جرایم بسیار سنگینی می تواند برای موسسات طرف قرار داد داشته باشد.معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت مبارزه با بی سوادی اظهار کرد: متاسفانه بر اساس آمار و تحقیقات اکثر بزهکاران سطح سواد مناسبی ندارند و این اهمیت کار انسداد مبادی بی سوادی را می رساند.

شناسایی اسمی بی سوادان به لایه های سخت رسیده است

محمد حسین اشرفی ادامه داد: بالا بودن نرخ باسوادی از شاخص های توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یک جامعه محسوب می شود.

وی بر فعال شدن مراکز یادیگیری محلی تاکید کرد و گفت: این مراکز پتانسیل خوبی دارند زیرا علاوه بر آموزش سواد پایه به سوادآموزان برخی مهارت های زندگی و اجتماعی وشغلی را به آن ها آموزش می دهد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: این مراکز با همکاری نهادهای مختلف به سوادآموزان کمک می کند تا تولیدات خود را در قالب نمایشگاه عرضه کنند لذا سبب ایجاد انگیزه در سوادآموزان می شود.

اشرفی اضافه کرد: وقتی با افتخار می گوییم که نرخ باسوادی در استان 95 درصد است به معنی آن است که شناسایی اسمی بی سوادان به لایه های سخت رسیده است و از طرفی هم پس از شناسایی باید ایجاد انگیزه و برخی ابتکارات شخصی قدم های موثری در جذب و نگه داشت سوادآموزان داشته باشیم که این مراکز می توانند نقش مهمی در این امر داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار