معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل:

۵۰ درصد از پرونده‌های کیفری در اردبیل مربوط به خشونت است

اردبیل (پانا) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در حال حاضر بزرگترین ضعف اجتماعی که در استان اردبیل مشاهده می‌شود نبود مهارت گفت‌وگو بوده که باید تلاش کنیم تا فرهنگ و مهارت گفت‌وگو در جامعه ترویج شود.

کد مطلب: ۸۴۰۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ درصد از پرونده‌های کیفری در اردبیل مربوط به خشونت است

یوسف خدادادی در آیین اختتامیه دوره مدرسان آموزش خانواده استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بزرگترین ضعف اجتماعی که در استان اردبیل مشاهده می‌شود نبود مهارت گفت‌وگو بوده که باید تلاش کنیم تا فرهنگ و مهارت گفت‌وگو در جامعه ترویج شود .

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در حل مسائل و ضعف‌های اجتماعی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به موفقیت‌ها و اهداف تعیین‌شده دست یابیم باید برنامه‌ریزی برای این هدف را از آموزش و پرورش آغاز کنیم و این نهاد مورد توجه جدی قرار گیرد .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به رشد و توسعه شبکه‌های اجتماعی و گسترش استفاده مردم از فضای مجازی تصریح کرد: این فضاها در حال حاضر به تهدیدات اخلاقی به ویژه برای نوجوانان و جوانان تبدیل شده است که انتظار می‌رود آموزش‌های استفاده درست از این فضاها به مردم ارائه شود تا بتوانیم از آسیب‌های ناشی از تهدید فضای مجازی در جامعه مصون بمانیم .

خدادادی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش و اهمیت بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، افزود: در حال حاضر درصد بالایی از پرونده‌های کیفری استان مربوط به خشونت بوده به طوری که در کشور از سالانه چهار میلیون پرونده کیفری تشکیل شده یک چهارم آن مربوط به خشونت است اما در استان اردبیل این پرونده‌ها بسیار بالاست چرا که در استان اردبیل از سالانه 80 هزار پرونده کیفری 50 درصد پرونده‌ها مربوط به خشونت است .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بیان کرد: کاهش چنین آسیب‌هایی نیازمند توسعه آموزش‌ها برای ارتقای مهارت‌های زندگی در بین افراد است که در این زمینه آموزش و پرورش و مدارس ظرفیت بسیار عظیمی به شمار می‌روند و انتظار می‌رود آموزش مهارت‌های زندگی درمدارس استان با جدیت پیگیری شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار