مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد:

اتمام حجت با دستگاه‌های مرتبط با رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره)

اسلامشهر (پانا)-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در رابطه با اینکه رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) رو به پیشرفت است، گفت: بهانه‌ای برای وجود فاضلاب خام تصفیه نشده از شهرستان‌های اسلامشهر، واوان و بهارستان در مسیر فرودگاه وجود ندارد.

کد مطلب: ۸۳۹۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اتمام حجت با دستگاه‌های مرتبط با رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره)

کیومرث کلانتری در این رابطه اظهار کرد: ۲۸ کانون آلاینده سبب ایجاد بوی نامطبوع در محور فرودگاه امام واقع در اتوبان تهران، قم شناسایی شدند و این کانون‌ها واحدهایی مانند کشتارگاه، دامداری، واحدهای پسماندسوز غیرمجاز،سایت زباله آرادکوه و پسماندهای شهری هستند و رودخانه سالور هم به دلیل نداشتن آب و پر شدن از پساب بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: تعدادی دیگر از واحدها به سمت ایجاد زیرساخت‌های کنترلی مانند تصفیه‌خانه و تجهیزات کاهش آلایندگی رفته‌اند و برخی پیشرفت نود درصدی در این زمینه داشته‌اند و چند واحد آلاینده دیگر نیز در مرحله افتتاح تصفیه‌خانه هستند.

کلانتری با اشاره به اینکه با دستگاه‌های مربوطه برای رفع آلایندگی اتمام حجت شده ، گفت: خوشبختانه با حمایت‌های مالی سازمان برنامه و بودجه از پروژه‌های محیط زیستی ، رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) رو به پیشرفت است و مدیران استانی عزمشان را برای پایان دادن به این بوی نامطبوع در منطقه جزم کرده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: با واحدهایی که به دستورات محیط زیستی تمکین نکنند و فعالیت آلاینده خود را ادامه دهند، برخورد قضایی و قانونی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در راستای اقدامات انجام شده برای کنترل بو در منطقه، تصفیه‌خانه گاوداری چند هزار راسی راه‌اندازی شده ، تصریح کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه میهن نیز حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تصفیه‌خانه پاندا میهن نیز افتتاح شده است.

کلانتری ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی و امور آب و فاضلاب همکاری خوبی در این راستا با ما دارندو وصل فاضلاب‌های شهرستان اسلامشهر، واوان و بهارستان به سیستم تصفیه‌خانه شهری باید با جدیت و سرعت بیشتری پیگیر شودودر حال حاضر تنها نیم مدول تصفیه‌خانه افتتاح شده در اسلامشهر وجود دارد که باتوجه به حجم پساب‌ها جوابگو نیست.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار