عاشیق حسن اسکندری در بیست و پنجمین گردهمایی موسیقی عاشیقلار:

حمایت های معنوی موسیقی عاشیقی را ماندگارتر می کند

تبریز(پانا) - بیست و پنجمین گردهمایی پژوهشی موسیقی و ادبیات عاشیقلار توسط واحد مویسقی حوزه هنری آذربایجان شرقی در محل پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۷۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
حمایت های معنوی موسیقی عاشیقی را ماندگارتر می کند

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، در این گردهمایی ضمن نواختن گروههای مختلف عاشیقی از اشرف حسین پور، پیشکسوت موسیقی عاشیقی تجلیل به عمل آمد.
در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین گردهمایی پژوهشی موسیقی و ادبیات عاشیقلار، عاشیق حسن اسکندری با ستودن اقدام حوزه هنری استان در برگزاری چنین برنامه ای برای موسیقی عاشیقی گفت: در قبل از انقلاب نمی توانستیم فعالیت هنری انجام دهیم و مانع رفتن ما به مراسم های رسمی می شدند. اما بعد از انقلاب تحول بزرگی در این رشته از هنر ایجاد شد و نظام جمهوری اسلامی دست ما را گرفت و مردم با هنرمندان موسیقی عاشیقی ارتباط مستقیم برقرار کردند.
استاد پیشکسوت موسیقی عاشیقی ادامه داد: اقدام حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در برگزاری این گردهمایی ها که به طور مرتب ماهانه صورت می گیرد، بی نظیر است و حمایتی که از موسیقی عاشیقی می کند، بسیار امید بخش می باشد.
اسکندری افزود: در بیست و پنجمین گردهمایی پژوهشی موسیقی و ادبیات عاشیقلار از اشرف حسین پور، پیشکسوت موسیقی عاشیقی تجلیل به عمل آمد و این قدردانی نکته قوت گردهمایی های فوق می باشد چرا که احترام گذاشتن به پیشکسوت را به جوانان خاطر نشان می کند.
دارنده نشان درجه یک هنری کشور تصریح کرد: حمایت مادی از این موسیقی اگر چه که خوب است اما ماندگار نیست، مهم حمایت معنوی است که این رشته از موسیقی ر ا در طول زمان دوام می بخشد و بر ماندگاری موسیقی عاشیقی تاثیر می گذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار