مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان:

هیچ کلاس درسی در استان هرمزگان بدون معلم نخواهد بود

نیروی انسانی همه مدارس در مهرماه تامین است

هرمزگان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: در سایه تدابیر انجام شده، با وجود کمبود نیرو، اطمینان خاطر به اولیای دانش آموزان خواهیم داد که نیروی انسانی همه مدارس در مهرماه تامین است و هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نخواهد بود.

کد مطلب: ۸۳۶۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
هیچ کلاس درسی در استان هرمزگان بدون معلم نخواهد بود

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، دانش هاشمی پور در جلسه شورای اداری شهرستان حاجی آباد با بیان وضعیت نیروی انسانی در سال تحصیلی آینده به استقرار پایه دوازدهم و کمبود نیروی انسانی در استان اشاره کرد و افزود: استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی ۹۸-۹۷و طرح سه ساله هنرستانها، ضرورت تمرکزبر تهمید مقدمات و توجه به مولفه های مهم از جمله نیروی انسانی و فضا و تجهیزات آموزشی را می رساند که خوشبختانه با تدابیر ویژه این مهم به درستی در هرمزگان مدیریت شده است.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده در خصوص ساماندهی نیروی انسانی اختصاص سهمیه دانشگاه فرهنگیان، استمرار خدمت بازنشستگان، افزایش سهمیه سرباز معلم شهرستان، استمرار فعالیت نیروهای حق التدریس آزاد و افزایش سهمیه ماده 28 آزمون استخدامی به عنوان راههای برون رفت کمبود نیروی انسانی در نظر گرفته شده است.

این مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه مردم شریف شهرستان حاجی آباد دغدغه تامین نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید را نداشته باشند کیفیت آموزشی این شهرستان را مطلوب ارزیابی و گفت: خوشبختانه میزان تراکم کلاس و نسبت دانش آموز به معلم در شهرستان حاجی آباد کمتر از میانگین استانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان یادآورشد: آموزش و پرورش هرمزگان با پایش و رصد دقیق عملکردها، در قالب پروژه مهر، همه امور مربوط به سال جدید تحصیلی را به دقت تحت نظر دارد و با استفاده از همه ظرفیت ها سال جدید تحصیلی را با وجود همه مشکلات و چالش ها بدون کمترین دغدغه آغاز خواهیم کرد.

هاشمی پور تاکید کرد: مبنای کار در سال تحصیلی جدید تحصیلی بر اساس راهبردهای وزارت آموزش و پرورش مدرسه محوری است و همه امکانات و منابع و ظرفیت ها باید در اختیار مدارس باشد.

رضا مدرس، معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان، نیز در این جلسه از تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ملی جهت تکمیل هنرستان فنی حاجی آباد و تسریع در برگزاری تشریفات قانونی این واحد آموزشی خبرداد و گفت: لزوم اقدام سریع نوسازی مدارس استان هرمزگان در خصوص بازسازی مدارس تخریبی و پروژه های نیمه تمام آموزشی شهرستان حاجی آباد از محل اعتبارات ملی و استانی مورد تاکید است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان نیز گفت: تامین اعتبار جهت تکمیل هنرستان فنی حاجی آباد واحداث دبیرستان 12 کلاسه نمونه دخترانه آسیه ، تکمیل و افتتاح دبستان هاشم آباد و دیگر مدارس تخریبی و مدارس فاقد انشعاب آب، برق و لوله کشی گاز از برنامه های ویژه اداره کل نوسازی مدارس برای شهرستان حاجی آباد است.

نوید احمدی افزود: طی یک هفته آینده اقدامات لازم جهت برگزاری مناقصه برای تکمیل احداث هنرستان حاجی آباد انجام و عملیات اجرایی آن با سرعت انجام خواهد شد.

تامین منابع مالی جهت مرمت و بهسازی مهمانسرا، تجهیز کارگاه فناوری اداره، دریافت انشعاب گاز و گازکشی اداره و تسریع عملیات پروژه های آموزشی شهرستان تامین از دیگر مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است در سفر یکروزه مدیرکل آموزش و پرورش استان به شهرستان حاجی آباد که با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی همراه بود، حسین هاشمی تختی آمادگی مجمع نمایندگان استان را جهت همکاری و پیگیری قانونی و حل مشکلات مجموعه آموزش و پرورش استان اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار