طرح سنجش نوآموزان در شهر محلات آغاز شد

اراک(پانا)- معاون آموزشی آموزش و پرورش محلات از آغاز طرح سنجش بیش از 700 نوآموز در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۴۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح سنجش نوآموزان در شهر محلات آغاز شد

سعید جوادی گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان از شنبه 16 تیرماه آغاز خواهد شد و پیش بینی می‌شود بیش از 700 نوآموز ورود به دوره پیش دبستانی در قالب این طرح مورد ارزیابی و سنجش قرار ‌گیرند.

وی با بیان اینکه نوآموزان بدو ورود به دوره اول ابتدایی تا اواسط شهریورماه در قالب این طرح از لحاظ قد، وزن، شنوایی، بینایی، دندان، آزماینده تحصیلی، هوش و سایر استعدادها مورد سنجش قرار می‌گیرند، از همکاری مسؤولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان تقدیر و اظهار امیدواری کرد در بهترین شرایط دانش‌آموزان از لحاظ روحی، روانی، عاطفی و با آمادگی کامل وارد مدرسه شوند.

معاون آموزشی آموزش و پرورش محلات بیان کرد: این طرح در شناخت سلامت روانی و جسمی دانش‌آموزان و پیشرفت تحصیلی و تربیتی آنان در آینده می تواند تاثیرات بسزایی داشته باشد؛ هدف از اجرای آن کمک به بهبود کیفی و یادگیری نوآموزان می باشد و والدین باید طرح سنجش نوآموزان و نتایج به دست آمده از این سنجش را جدی بگیرند.

جوادی اظهار داشت: ثبت نام این طرح به صورت اینترنتی در مراکز پیش دبستانی از طریق سامانه سناد انجام می‌شود و روزانه 26 نوآموز در پایگاه شهر محلات مستقر در دبستان شهید محلاتی نوبت دهی و سنجش می شوند.

وی اضافه کرد: پایگاه سنجش در شهر محلات تا 13 مرداد ماه دایر خواهد بود و از 14 لغایت 18 مرداد سنجش نوآموزان شهر نیم‌ور در پایگاه سنجش شهر نیم‌ور واقع در دبستان شهید ملاعلی اکبری انجام می‌شود.

معاون آموزشی آموزش و پرورش محلات با یادآوری اینکه در این طرح، دانش‌آموزانی که از سال قبل مورد سنجش قرار نگرفته اند نیز مجدد در طرح سنجش قرار خواهند گرفت، گفت: هزینه این دوره از سنجش نوآموزان، ۲۵ هزار تومان است.

طرح سنجش با هدف پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکانی که وارد مدرسه می شوند، تهیه شناسنامه سلامت برای تمامی نوآموزان و دسترسی به اطلاعات جامع آموزشی، بهداشتی و خانوادگی به منظور استفاده در برنامه ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد نوآموزان، ارائه توصیه های بهداشتی، آموزشی و روان شناختی به والدین و نوآموزانی که از مشکلات جزئی رنج می برند، بررسی ارتباط بین متغیرها و فراهم نمودن زمینه های مناسب تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین کمک به اولیاء دانش آموزان به منظور صرفه جویی در زمان و پرهیز از سردرگمی که این امر با متمرکز کردن تمامی عوامل اجرایی در پایگاه های سنجش تحقق می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار