برگزاری سومین دوره جشنواره بین‌المللی «حقوق بشر آمریکایی» با نگاهی در مرکز امریکا در نقض حقوق بشر

تهران (پانا) - سومین دوره از جشنواره بین‌المللی «حقوق بشر آمریکایی» این هفته در حوزه هنری برگزار می‌شود. از اهداف این جشنواره افشاری عملکرد داعیه داران حقوق بشر به رهبری آمریکا در نقض حقوق ملت‌ها است.

کد مطلب: ۸۳۳۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سومین دوره جشنواره بین‌المللی «حقوق بشر آمریکایی» با نگاهی در مرکز امریکا در نقض حقوق بشر

نشست خبری سومین دوره جشنواره بین‌المللی «حقوق بشر آمریکایی» امروز شنبه 9 تیرماه 97 در حوزه هنری برگزار شد. اسماعیل آجرلو دبیر جشنواره در خصوص رویکرد جشنواره حقوق بشر آمریکایی گفت: بررسی عملکرد ایالات متحده در نقض حقوق بشر برای کشور ما و بسیاری از نقاط دیگر جهان موضوعی مهم و استراتژیک محسوب می‌شود.

ایالات متحده و هم پیمانان آن که جزو داعیه داران حقوق بشر دنیا هستند همیشه به نقض حقوق بشر پرداخته‌اند. در این جشنواره نقض حقوق بشر در امریکا در سه بخش پرداخته شده است یکی نقض حقوق بشر در داخل کشور امریکا ، دوم نقض حقوق بشر در سایر کشورهای جهان و سوم نقض حقوق بشر مردم ایران. این سه گرایش اصلی در چند بخش جشنواره مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دبیر سومین جشنواره حقوق بشر امریکایی بخش علمی پژوهشی را یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره برشمرد که شامل مقالات علمی پژوهشی و کتاب خواهد بود.

اجرلو در این خصوص افزود: پنل های علمی جشنواره روز شنبه 23 تیر در سالن مهر حوزه هنری برگزار خواهد شد.

وی در خصوص بخش‌های هنری گفت:‌طبق روال سالهای گذشته بخش هنری را در رشته‌های موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پوستر،‌ کاریکاتور و کارتون خواهیم داشت. در بخش ادبی هم دو گرایش شعر هجو و داستان کوتاه داریم و در گرایش‌های رسانه‌ای در بخش‌های کلیپ، اپیلکیشن و صفحات مجازی جزو بخش‌های اصلی جشنواره است.

آجرلو تأکید کرد: تلاش داریم مصادیق نقض حقوق بشر توسط امریکا را با تأکید بر فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در این زمینه آشکار کنیم.

آثار رسیده به جشنواره سوم

دبیر جشنواره سوم حقوق بشر امریکایی در خصوص آثار رسیده در دو بخش داخلی و خارجی گفت:‌از هنرمندان داخلی یک هزار و 270 اثر از 574 هنرمند به جشنواره راه پیدا کرد. همچنین 215 هنرمند خارجی با 611 اثر از 40 کشور خارجی در جشنواره شرکت کردند. در کل یک هزار و 885 اثر از 780 هنرمند دریافت شده است.

وی با مقایسه حجم آثار ارسالی به سبک سالهای گذشته گفت:‌ امسال بیش از 50 درصد هم به لحاظ تعداد شرکت کنندگان و آثار دریافتی افزایش داشتیم.

آجرلو افزود: در بخش تصویری، نماهنگ یا کلیپ به جشنواره امسال اضافه شده است و در سال‌های آینده نیز بخش‌هایی برای برگزاری بهتر جشنواره اضافه خواهد شد.

دبیر جشنواره حقوق بشر امریکایی درباره جوایز اعطایی در روز اختتامیه گفت:‌در هر گرایش 3 اثر برگزیده جایزه می‌گیرند و در بخش کاریکاتور و کارتون علاوه بر 3 برگزیده 5 اثر تقدیری هم خواهیم داشت.

وی در خصوص امتیازاتی که به برگزیدگان بخش علمی تعلق می‌گیرد گفت:‌ امسال مجموعه مقالات برگزیدگان جشنواره علاوه بر دریافت درجه علمی و پژوهشی در فصلنامه ویژه‌ای منتشر خواهد شد.

آجرلو در پایان خاطرنشان کرد: ما فکر نمی‌کردیم در بخش بین‌الملل با این حجم آثار مواجه شویم همچنین ارتباطات جدیدی که بین هنرمندان از نقاط مختلف جهان ایجاد شده است از آثار این جشنواره است و شاید در سال‌های آینده بتوانیم کمپین جهانی به نام حقوق بشر آمریکایی برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار