قاسمی نیا (یادداشت):

شهید آیت الله سعیدی؛ پرچمدار عزت واستقلال

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در یادداشتی به مناسبت شهادت آیت الله سعیدی ایشان را پرچمدار عزت و استقلال خواند و به نقش بی بدیل این روحانی مجاهد اشاره و از خدمات ایشان به انقلاب سخن گفت.

کد مطلب: ۸۲۸۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
شهید آیت الله سعیدی؛ پرچمدار عزت واستقلال

سلام و درود خداوند و فرشتگانش بر عالمان مجاهد و حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان سرافراز عالم تا امروز و شهید سعید عزیز آیت الله سید محمد رضاسعیدی رضوان الله علیه که در روز بیستم خرداد سال1349 توسط رژیم سفاک پهلوی در زندان قزل قلعه مظلومانه به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

شهید آیت الله سعیدی؛ پرچمدار عزت واستقلال
حضرت آیت الله شهید سعیدی مانند تمام عالمان دینی باور بر آیات قرآن کریم و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت داشت و سعادت ابدی را در پیروی و تبعیت از درس های مکتب انسان ساز ثقل اکبر و اصغر می دانستند.
وقتی به فرازهایی از وصیت نامه نخستین مجتهد شهید صراط مستقیم انقلاب اسلامی نگاه می کنیم درسی و سفارشی متفاوت می بینیم ؛ که به هدایت و آموزش مردم حتی بعداز شهادتش توجه دارد و می گوید: هرکس
می خواهد زحمت فاتحه خواندن برایم بکشد؛ بگویید: در عوض یک مسأله یادبگیرد و عمل کند.
شهیدان هم با شهادتشان و هم با گفتار و رفتارشان راه سعادت و نیل به فوز الهی را به انسان ها و جامعه یاد می دهند.
استکبار ستیزی ؛ مبارزه با استعمار وصهیونیست و جهاد برای پیاده سازی احکام دین و برپایی دستورات الهی وقرآن کریم؛امربه معروف و نهی از منکر و ساده زیستی و مردم داری از ویژگی های رفتاری و شخصیتی عالم مجاهد شهید حضرت آیت الله سعیدی به ثبت رسیده است.
ولایت پذیری و اطاعت محض از فرامین و دستورات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضوان الله علیه در وجود این شهیدوالا مقدار با درس گرفتن و شاگردی در مکتب نبوی و علوی و حسینی و مهدوی علیهم السلام به حدی است که عاشقی و شیفتگی خود را در وصف مرادش و امام دل ها و برای غضب دشمنان این گونه می گوید:
به خدا سوگند اگر مرا بکشید و خونم را برزمین بریزید؛در هر قطره خونم نام مقدس خمینی را خواهید یافت .
شهید آیت الله سعیدی عزیز؛ آزادگی؛ مقاومت ؛ پای مردی در راه خدا و قیام برای او و تحمل رنج زندان وشکنجه هارا با ذلت در مقابل طاغوت و ستمگران و تهدید دشمنان خرید و در برابر آنان زانوی شکست نزد و کمرخم نکرد! او شعار اصولی وحیات بخش هیهات مناالذلة را با قطره قطره خون سرخش درطریق دین داری حقیقی و انقلابی بصیر معنا و تفسیر کرد و به عنوان امانتی گران بها به ما و تاریخ واگذار نمود.
عزت؛ استقلال؛ آزادی و هزاران نعمت از وجود جمهوری اسلامی برای کشور عزیزاسلامی ایران از برکت مجاهدت های خالصانه طلایه دار آن انقلاب اسلامی و ایمان سترگ یاران خاص حضرت روح الله وشهیدان وایثارگران سرافراز
می باشد.
شایسته است در چهلمین سال بهار شکوهمند این انقلاب عزیز و چهل و هشتمین سالگرد شهادت و عروج ملکوتی شهید آیت الله سید محمد رضا سعیدی عزیز و شجاع از زمینه سازان و پرچمداران افتخار آفرین پیروزی بزرگ؛ به عظمت یاد کنیم و جایگاه آنان را بشناسیم و به نسل حاضر و نسل های آینده معرفی شوند و با تداوم راه و هدفشان براین الگوها افتخارکنیم .
در پایان نوشتار پیشنهاد می شود برای بزرگداشت مقام منیع علمی و معنوی اجتهاد و به پاس روز شهادت نخستین مجتهد شهید دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حضرت آیت الله سید محمد رضا سعیدی ؛روز بیستم خردادماه هرسال توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و پیگیری و هماهنگی شورای فرهنگ عمومی استان قم به نام روز مجتهد نام گذاری و در تقویم کشور ثبت گردد.
/محمد رضا قاسمی نیا /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار