یک مشاور و دو مدیر کل جدید در کانون پرورش فکری کودکان

تهران (پانا)- مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور سه حکم جداگانه، یک مشاور و دو مدیر کل اداره‌های «سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای» و «آموزش و پژوهش» کانون را تعیین کرد.

کد مطلب: ۸۲۴۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
یک مشاور و دو مدیر کل جدید در کانون پرورش فکری کودکان

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری در نخستین حکم، مهدی ارگانی رییس سابق هیات‌مدیره را به عنوان مشاور مدیرعامل منصوب کرد تا تجربه گرانسنگ سال‌ها نقش‌آفرینی این مدیر باسابقه در عرصه‌های مختلف مدیریت فرهنگی و هنری و درخشش وی در سپهر فعالیت‌های کودکان و نوجوانان فرصتی مغتنم برای ادامه بهره‌مندی مجموعه کانون از ظرفیت‌های خدمات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای متمایز و برداشتن قدم‌های موثری در مسیر اهداف کانون فراهم کند.

این در حالی است که ارگانی علاوه بر تجربه‌های فراوان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای یکی از باسابقه‌ترین مسئولان کانون پس از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که در بیشتر این سال‌ها در مسئولیت‌های مهمی چون ریاست و عضویت هیات مدیره کانون و در تعیین سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان این مجموعه نقش‌آفرینی کرده است.

دومین حکم امضا شده از سوی مدیرعامل به حوزه معاونت تولید اختصاص دارد جایی که محسن حموله رییس سابق دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی (با حفظ سمت سرپرستی این شورا) به عنوان مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون منصوب و جایگزین امیرحسن سلام‌زاده سرپرست سابق این اداره شد.

نظری در این حکم که به پیشنهاد معاون تولید کانون صادر شده است، با اشاره به این‌ رویکرد که «بازی‌ها و سرگرمی‌های سازنده به عنوان یک ابزار فرهنگی و تربیتی در معماری شخصیت فردای کودکان و نوجوانان به ویژه با نگاه به مقتضیات زندگی آینده، نقشی به سزا و جایگاهی متمایز دارند» از محسن حموله خواسته است ضمن توجه به ارزش‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی و ملاحظه ظرفیت‌های بومی و محلی با نگاه آموزش محور مبتنی برنیازهای فردای جامعه به مقوله بازی‌های رایانه‌ای و سرگرمی‌ها، زمینه‌ی نمونه آفرینی، مشارکت و حمایت از ایده‌پردازان و تولیدکنندگان خلاق را در مسیر شکوفایی هرچه بیشتر ظرفیت‌های این حوزه فراهم آورد.

مدیرکلی اداره کل آفرینش‌های فرهنگی و اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل از جمله مسئولیت‌های سابق محسن حموله در کانون بود.

بر اساس این گزارش مدیرعامل کانون با امضای حکم دیگری در حوزه معاونت فرهنگی کانون، نسرین سجادیان را به‌عنوان مدیرکل آموزش و پژوهش کانون منصوب کرد.

برنامه‌ریزی منسجم برای آموزش‌های هدفمند با تاکید بر فن‌آوری‌های جدید آموزشی و آموزش‌های غیر حضوری و کاربردی و فراهم آوردن زمینه غنی‌سازی شغلی و توسعه توانمندی‌های مدیران، کارشناسان و مربیان کانون به عنوان سرمایه‌های ارزشمند انسانی از جمله انتظارهای مدیرعامل از مدیرکل جدید آموزش و پژوهش کانون در حکم صادر شده است.

نظری همچنین اظهار امیدواری کرده است تا مدیرکل جدید از رهگذر هم‌فکری و هم‌افزایی با سایر بخش‌ها و ارتباط موثر با مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاهی در مسیر ارتقای عمومی فعالیت‌های کانون و تقویت رویکرد «اقدام مبتنی بر پژوهش و نیازسنجی» و در نهایت تحقق اهداف کانون قدم‌های موثری بردارد.

سجادیان از مربیان، کارشناسان و مسئولان باسابقه کانون است که سال‌های زیادی در دو استان اصفهان و تهران به فعالیت‌های فرهنگی در مراکز و اداره‌های استانی کانون پرداخته و آخرین مسئولیت وی تصدی مسئولیت معاونت فرهنگی کانون استان تهران بوده است.

او به پیشنهاد معاون فرهنگی کانون، جایگزین اصغر باقرزاده در سمت مدیرکل آموزش و پژوهش شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار