با حضورمدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان؛

همایش تجلیل از معلمان دوره ابتدایی و کارگاه آموزش ریاضی و چالش های آن در شهرستان سراوان برگزار شد

سراوان(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: دوره ابتدایی دوره ریاضی دان شدن دانش آموزان نیست بلکه یک زمینه تربیتی به منظور پرورش و نظم فکری و بالا بردن قدرت اندیشه و استدلال منطقی آنهاست.

کد مطلب: ۸۲۰۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش تجلیل از معلمان دوره ابتدایی و کارگاه آموزش ریاضی و چالش های آن در شهرستان سراوان برگزار شد

علیرضا نخعی دراین همایش با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: قدردان زحمات معلمان دوره ابتدایی و معماران عرصه تعلیم و تربیت هستیم چرا که معماری تعلیم و تربیت یعنی معماری جامعه و ساختن آینده .

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد : معلمان پایه ابتدایی وظایف دشواری به عهده دارند که با صبر، حوصله، علاقه و انرژی می توانند از عهده آنها برآیند.

نخعی داشتن اطلاعات جامع در مورد دوره سنی و روانشناسی رشد دانش آموزان را از جمله ویژگیهای یک معلم خوب دوره ابتدایی دانست.

وی با اشاره به اینکه یادگیری ریاضی با شیرینی خاص خود برای تعداد زیادی از دانش آموزان سخت به نظر می آید، ادامه داد: آموزش صحیح و مؤثر در ریاضیات نیاز به آشنایی و شناخت عمیق از ماهیت ریاضیات و اصول حاکم بر آن دارد.

علیرضا نخعی افزود: دوره ابتدایی دوره ریاضی دان شدن دانش آموزان نیست بلکه یک زمینه تربیتی به منظور پرورش و نظم فکری و بالا بردن قدرت اندیشه و استدلال منطقی آنهاست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: در آموزش ریاضی باید مواردی همچون ایجاد انگیزه به دانش آموزان از طریق فراهم کردن فضا و محیط آموزشی مناسب از طریق پرسش و پاسخ از خود دانش آموزان مد نظرمعلمان قرار گیرد.

وی اظهار داشت :نتیجه تلاش و فداکاری معلمان، خوشبختی و رسیدن به کمال دانش آموزان است.

وی در پایان از حضور پرشور معلمان، دانش آموزان، پیشکسوتان عرصه تعلیم، مسئولین شهرستان و مناطق همجوار در این همایش و همچنین دکتر واعظ پور و گروه جهادی السابقون که طی چند سال اخیر بانی برگزاری چنین همایش هایی دراستان بودند تشکر و قدردانی نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار