در گفت‌وگو با پانا

از تلاش برای رسیدن به فوتبال جهان تا بحران اقتصادی؛ زشت و زیبای لیگ برتر هفدهم از زبان امیر حاج رضایی

 تهران (پانا) – کارشناس فوتبال ایران لیگ برتر هفدهم را با وجود وجود کاستی‌هایش لیگ خوب و مثبتی دانست.

کد مطلب: ۸۱۷۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
از تلاش برای رسیدن به فوتبال جهان تا بحران اقتصادی؛ زشت و زیبای لیگ برتر هفدهم از زبان امیر حاج رضایی

امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با پانا درباره کیفیت لیگ برتر هفدهم گفت: من نگاهم امسال به لیگی که برگزار شد مثبت بود البته ضعف‌هایی هم وجود داشت و نباید منکر آن شویم. وقفه‌هایی در لیگ به خاطر اردوی تیم ملی به وجود آمد و از آن طرف برخی باشگاه‌ها بازیکنانشان را در اختیار نداشتند که همین موضوع فشار مضاعفی به آنها وارد کرد اما با این حال به نظرم لیگ بدی نداشتیم چرا که چهار تیم ما در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند و همین موضوع نشان می‌دهد فوتبال ما اگر چه با استاندارهای روز دنیا فاصله دارد اما بالاخره در تلاش است. البته ضعف بسیار هم داشتیم و آن این بود که خاصیت لیگ مولد بودن ان است یعنی ما بازیکنان قدرتمند تولید کنیم که متاسفانه این موضوع در لیگ ما وجود نداشت .

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی و مدیریتی باشگاه‌ها هم همیشه پایه اصلی فوتبال ایران است، اما در میان همه اتفاقات ریز و درشت باید به برنامه‌ریزی سازمان لیگ هم توجه ویژه‌ای کنیم چرا که آنها توانستند به خوبی مدیریت کنند و لیگ را به موقع به پایان برسانند و حالا در شرایطی بازیکنان قرار گرفتند که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند و از نظر آمادگی شرایط خوبی دارند .

حاج رضایی افزود: دو مربی در دو تیم پرطرفدار لیگ حضور داشتند و به نظرم شرایط خوب پیش رفت و از طرفی سه تیم ما در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند که همه نشان از اعتبار لیگ است. البته در بین لیگ هفدهم دو تیم ما هم که هواداران بسیاری دارند یعنی سپاهان و تراکتورسازی شرایط خوبی نداشتند که این موضوع در آینده به زیان تیم ملی فوتبال ایران نیز خواهد بود .

این کارشناس فوتبال در بخشی دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت مالکیت باشگاه‌ها و مشکلات اقتصادی که برخی تیم‌ها داشتند اشاره کرد و گفت: به نظرم باید درباره این موضوع به صورت جدی فکر کرد و باشگاه‌هایی که توانایی مالی ندارند اما در لیگ تیم داری می‌کنند و بعد از مدتی هم با مشکلات بدتری مواجه می‌شوند را جریمه کرد. اگر قرار باشد هر کسی در لیگ بیاید و بعد از یک مدتی خسته شود و کنار بکشد که دیگر نمی‌توانیم فوتبال را اداره کنیم. من واقعاً نمی‌فهمم چرا باشگاه‌ها نباید خصوصی شوند. مدیرعامل یک باشگاهی اعلام می‌کند اگر تیمش در لیگ برتر بماند پول خواهد داد و در صورتی که سقوط کند پولی را تعهد نمی‌کند چرا باید چنین باشد؟ امیدوارم این مسائل زودتر حل شود هرچند که البته من شنیدم فدراسیون فوتبال برای فصل آینده اعلام کرده اگر باشگاهی استانداردهای لازم برای تیم داری نداشته باشد از حضورش در لیگ جلوگیری می‌کنند که من امیدوارم این موضوع درست باشد .

حاج رضایی به قهرمانی پرسپولیس اشاره کرد و گفت: من این قهرمانی را از چند بعد نگاه می‌کنم و آن اینکه پرسپولیس از چند جهت موفق بود یکی بحث مدیریت باشگاه بود و افرادی که عضو این باشگاه هستند و همگی تجارب بالایی دارند و دیگری از بعد فنی این باشگاه خیلی خوب کار کرد و مربی باتجربه‌ای همچون برانکو را داشت که از نظر فنی سطح قابل قبولی دارد. اما در این میان برخی می گویند تیم‌های دیگری همچون تراکتورسازی و سپاهان ضعیف بودند و به همین دلیل پرسپولیس قهرمان شد، که به نظرم حرف درستی نیست. درست است که دو تیم تراکتور و سپاهان ضعیف بودند اما در مقابل ذوب‌آهن از حیثیت فوتبال اصفهان دفاع کرد و خوب ظاهر شد، به نظرم این مسائل فقط قهرمانی یک تیم را بی ارزش می‌کند چرا که در همه تیم‌ها شرایط همین‌گونه است.

وی در پایان گفت: من اعتقاد دارم پرسپولیس قهرمانی‌اش را نیم فصل اول به دست آورد چرا که در این اواخر کمی از نظر نتیجه افت کرد و اگر نتایج نیم فصل این تیم نبود شاید قهرمانی‌اش به چالش کشیده می‌شد اما در کل به نظرم مدیریت خوبی داشتند و توانستند قهرمانی را از آن خود کنند. در کل به نظر من مدیریت باشگاه نقش مهمی در قهرمانی پرسپولیس داشت. آن‌ها با هوشمندی مدیریت کردند و برانکو را آوردند و از او حمایت کردند و در ادامه هم موانع راه را از سر راه برداشتند تا تیم به قهرمانی برسد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار