وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان آسیا؛ توفیق پوزش با نقره یک ضرب در رده چهارم آسیا قرار گرفت  

 تهران (پانا) – محمد توفیق پوزش با مجموع 279 کیلوگرم از رسیدن به مدال مجموع بازماند و به کار خود با یک مدال نقره در یکضرب پایان داد.  

کد مطلب: ۸۱۷۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان آسیا؛ توفیق پوزش با نقره یک ضرب در رده چهارم آسیا قرار گرفت  

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا به میزبانی ازبکستان سومین روز خود را پیگیری می‌کند.

در دسته 85 کیلوگرم مردان ایران دو نماینده داشت که امیر حسین سلامت پس از اوت در یک ضرب و مصدومیتی که دچارش شد از دور رقابت‌ها کنار کشید و در دو ضرب روی تخته نرفت.

اما محمد توفیق پوزش که با 128 کیلوگرم به مدال نقره یک ضرب رسیده بود؛ در دو ضرب ابتدا وزنه 143 کیلوگرمی را به راحتی مهار کرد. در دومین حرکت بر وزنه 151 غلبه کرد اما در حرکت سوم نتوانست وزنه 161 کیلوگرمی را بالای سر ببرد تا با 151 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 279 کیلوگرم به کار خود پایان دهد.

در دو ضرب مدال طلا به قزاقستان، نقره به کره جنوبی و برنز به ژاپن رسید. توفیق پوزش هم مشترکا با نماینده ترکمنستان چهارم شد.

اما در پایان مجموع حرکات؛ مدال طلای این دسته به نماینده قزاقستان رسید؛ وزنه‌بردار ترکمنستان به مدال نقره رسید و نوجوان اهل کره جنوبی به مدال برنز رضایت دادو محمد توفیق پوزش هم با یک نقره چهارم آسیا شد.

پیش از این و در حرکت یک ضرب، امیرحسین سلامت سه بار در مهار وزنه‌ها ناکام بود تا از جدول یک ضرب خارج شود. او ابتدا 126 را نتوانست بالای سر ببرد؛ سپس در مهار همان وزنه در انتخاب دوم ناکام ماند و در سومین حرکت 127 کیلوگرم را انتخاب کرد اما در این وزنه هم ناکام ماند.

اما محمد توفیق پوزش اولین وزنه خود را با 121 کیلوگرم بالای سر برد؛ در دومین حرکت 126 کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت سوم بر وزنه 128 کیلویی چیره شد تا هر سه حرکت را با موفقیت تمام کند.

در پایان حرکت یک ضرب، مدال طلا به وزنه بردار ازبکستان رسید و توفیق پوزش صاحب مدال نقره شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار