سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان:

رشد و توسعه یک کشور در سایه پرورش انسان های آگاه است

اصفهان (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:با وجود تمامی محدودیت هایی که داریم هر ساله شاهد افتخارات بی شماری در تمامی مقاطع تحصیلی هستیم و می توان گفت که رشد و توسعه یک کشور به پرورش انسان های آگاه و برخوردار از مسئولیت بستگی دارد.

کد مطلب: ۸۱۶۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
رشد و توسعه یک کشور در سایه پرورش انسان های آگاه است

محمد جواد احمدی درگردهمایی مدیران و روسای حوزه ستادی ونواحی ومناطق آموزش و پرورش استان اصفهان که در دهکده گردشگری گلستان کوه خوانسار توسط مدیریت آموزش وپرورش برگزارشد گفت: نیروهای متخصص محصول آموزش و پرورش پویا هستند و با توجه به اینکه در بحث آموزش متوسطه ، تربیت بدنی در المپیادهای علمی و ورزشی موفق بوده ایم می توان گفت که یکی از بسترهای ایجاد شادی و نشاط در مدارس است و ورزش های هدفمند بالنده بودن جریان تعلیم و تربیت را سرعت می بخشد.

وی افزود: کشورهای پیشرفته با پی بردن به اهمیت نقش سواد و آموزش در امر توسعه، سرمایه گذاری های بزرگی در این زمینه کرده اند و توجه ویژه ای به آن داشته اند چون اعتقاد دارند که منشاء تمامی اختراعات و اکتشافات و پیشرفت های اقتصادی - اجتماعی را علم و پژوهش و در یک کلام آموزش و پرورش برعهده دارد و به سامان می رساند.

سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در جهان امروز داشتن استقلال ملی، بهره مندی از توسعه و پیشرفت اقتصادی و برخورداری از رفاه اجتماعی، تنها با کمک گرفتن از پیشرفت های علمی میسر خواهد بود، از این رو کشورهای توسعه یافته، منابع انسانی و مالی خوبی را در خدمت آموزش و پرورش و پژوهش های علمی قرار می دهند.

وی گفت : در بحث مشارکت های مردمی در نظرسنجی ها هنوز معلمان به عنوان اقشار و مدارس وادارات به عنوان نهادهای سازمانی مورد اعتمادترین نهادها و اقشار در توده های اجتماعی هستند وعلیرغم نامهربانی ها به آموزش و پرورش هنوز هم جایگاه مناسبی دارد که همه اینها نتایج زحمات گمنام همکاران خدوم ما در کلاس های درس است .

احمدی در رابطه با مشارکت خیرین نیز گفت : در دهه فجر 92 درصد را به آموزش و پرورش تحویل دادند در حالیکه میانگین کشوری حضور خیرین در کشور 52 درصد و در استان اصفهان 72 درصد است .

وی ادامه داد: سرمایه انسانی بهترین سرمایه هر جامعه ای است که باعث رشد و توسعه می شود و با نگاه صحیح به انسان و کرامت انسانی که اشرف مخلوقات است می توان به این باور رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار