مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران: برنامه ریزی و توسعه فرهنگ خود مراقبتی از اولویتهای آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - با حضور مدیر کل و اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران،مدیران و معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق ۲۱ گانه شهرستانهای استان تهران ، اختتامیه دومین جشنواره سفیران سلامت شهرستانهای استان تهران در سالن ولایت اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۶۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران: برنامه ریزی و توسعه فرهنگ خود مراقبتی از اولویتهای  آموزش و پرورش است

عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با تبریک ایام فرخنده ماه شعبان و هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: سلامت جسم و جان از مقدمات آموزش است و آن چیزی که در این مورد مهم است برنانه ریزی مسولان و توسعه فرهنگ سلامت است. کما اینکه جامعه ای که از لحاظ فرهنگی ضعیف باشد برنامه ریزی های متعدد نیز نمیتواند اثر بخش باشد.

وی افزود: ایجاد فرهنگ خود مراقبتی و مهارت آموزی در حفظ سلامتی عناصری است که در جامعه مورد غفلت قرار گرفته که باید بر اساس چشم انداز سند تحول بنیادین به دنبال مهارت محوری برای حفظ سلامتی تلاش کنیم.

مدیر کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود سلامت جسم و جان را یکی از مباحث اصلی هر جامعه پیشرفته و در حال توسعه دانست و افزود: آموزش در شخصی اثر گذار خواهد بود که از لحاظ جسمی و روانی در سلامت باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ سلامت در جامعه تصریح کرد: جامعه ای که فرهنگ سلامت و خودمراقبتی در آن ضعیف باشد با مشکلات جدی روبرو می گردد.

فولادوند ،حلقه اتصال خانواده ها و متولیان سلامت کشور را دانش آموزان سفیران سلامت دانست و خاطرنشان کرد: دانش آموزان ما باید مهارت زندگی کردن را به درستی فرا گیرند و در راستای توسعه فرهنگ سلامت ،آموزش های لازم را دریافت نمایند.

وی با اشاره به مغتنم دانستن فرصت خدمت در نظام آموزش و پرورش افزود: باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا بتوانیم در جهت تربیت و پرورش نسل آینده این کشور قدم برداریم.

گفتنی است در این همایش از برگزیده گان رشته های مختلف دومین جشنواره سفیران سلامت تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار