عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با پانا:

کنکور رشته‌های دانشگاهی پرطرفدار پابرجا می‌ماند

پاکدشت (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برای رشته‌های دانشگاهی که تعداد داوطلبان بیشتر از ظرفیت دانشگاه‌ها باشد کنکور برگزار خواهد شد تا بهترین‌ها در این رشته‌ها به ادامه تحصیل بپردازند.

کد مطلب: ۸۱۵۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
کنکور رشته‌های دانشگاهی پرطرفدار پابرجا می‌ماند

محمد قمی، نمایندۀ مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به حذف کنکور برخی رشته‌های دانشگاهی گفت: کنکور در سال‌های گذشته به دو دلیل تعدد متقاضیان ورود به دانشگاه و کمبود تعداد و ظرفیت دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف برگزار می‌شد.

وی در ادامه با اشاره به این امر که در سال‌های اخیر با توجه به وجود صندلی‌های خالی در دانشگاه‌ها برای برخی رشته‌ها دیگر کنکور برگزار نمی‌شود به جز رشته‌هایی چون پزشکی و مهندسی که همچنان با افزایش داوطلب روبه‌رو هستند، افزود: طبیعتاً برای رشته‌های دانشگاهی که تعداد داوطلبان بیشتر از ظرفیت دانشگاه‌ها باشد کنکور برگزار خواهد شد تا بهترین‌ها در این رشته‌ها به ادامه تحصیل بپردازند و تا زمانی که ظرفیت و تقاضا به حد تعادل نرسد، روند برگزاری کنکور ادامه می‌یابد.

قمی با اشاره به تعیین میزان شهریه دانشگاه‌ها و برخورد با متخلفین ادامه داد: وظیفه نظارت بر تعیین میزان شهریه دانشگاه‌ها هم بر عهده مجلس و هم بر عهده دولت است؛ شهریه دانشگاه‌ها هرساله بر اساس نظر هیأتی متشکل از نمایندگان دولت تعیین می‌شود.

نمایندۀ مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اگر دانشگاهی برخلاف شهریه تعیین‌شده مبلغی دریافت کند ابتدا به این واحد تذکر شفاهی و کتبی داده و در صورت تکرار تخلف به صورت موقت بسته می‌شود، در مرحله آخر به صورت دائم تعطیل خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اصل 90 مجلس در صورت بروز تخلف در دریافت شهریه از سوی دانشگاه‌ها طبق قانون برخورد می‌کنند.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار