در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به پانا

امیری جزئیات نشست مشترک دولت و مجلس را تشریح کرد

تهران (پانا) -  معاون پارلمانی رئیس جمهوری از سخنرانی رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس در جلسه تعامل دولت و مجلس روز یکشنبه ( 2 اردیبهشت ماه) خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۴۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
امیری جزئیات نشست مشترک دولت و مجلس را تشریح کرد

حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت که (امروز 29 فروردین ماه) در حیاط دولت برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص موضوع سوالاتی که نمایندگان از رئیس‌جمهوری پرسیده‌اند، گفت:‌ «در مورد سوال اول و دوم که پاسخ لازم داده شده اما در مورد سوال سوم توضیحات و نظرات حقوقی وجود دارد که با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس توضیحات حقوقی را ارائه خواهیم داد.»

وی افزود: «امیدواریم اعضای محترم کمیسیون اقتصادی به ویژه هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیحات حقوقی‌ای را که ما راجع به سوال سوم مطرح می‌کنیم، مورد توجه قرار دهند. تصور می‌کنم با استدلال‌های حقوقی‌ای که در مورد سوال سوم وجود دارد به امید خداوند سوال سوم نیز حل و فصل خواهد شد.»

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در مورد سوال چهارم از رئیس‌جمهوری گفت:‌ «ظاهرا سوال چهارمی نیز از رئیس‌ جمهوری مطرح شده که به دفتر رئیس‌جمهوری ارسال شده است و منتظریم که سوال چهارم به دست ما برسد تا در مورد محتوا و موضوع آن باخبر شویم‌. در مورد سوال چهارم نیز در فرصت مقتضی پاسخ‌های لازم را می‌دهیم و اطلاع‌رسانی در خصوص این سوال به عمل خواهد آمد.»

وی در خصوص اینکه آیا وزیری در آستانه استیضاح مجلس قرار دارد یا خیر گفت:‌ «فعلا هیچ طرح استیضاحی نسبت به وزرای دولت در مجلس مطرح نیست البته هنوز از استیضاح سه وزیر جهادکشاورزی،‌ وزیر کار و وزیر راه مدت زیادی نگذشته است بنابراین نباید به این زودی منتظر باشیم که استیضاح‌هایی مطرح شود. تعاملمان با مجلس شورای اسلامی مناسب است و مشکلی در این زمینه نداریم.»

امیری ادامه داد‌: «البتهمجلس دارای وظایف نظارتی است و حق سوال‌، ‌تحقیق و تفحص و استیضاح دارد و دولت ما نیز دولتی پاسخگو و قانونمند است و این مسائل تاثیری در مناسبات و تعاملات خوبی که بین مجلس و دولت وجود دارد نخواهد گذاشت.»

وی گفت: «روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه جلسه تعامل دولت و مجلس به میزبانی مجلس برگزار می‌شود. خروجی آن جلسه با چشم‌اندازی که ما می‌بینیم به نفع کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم خواهد بود و باعث ارتقای تعاملات بین مجلس و دولت خواهد شد.»

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در پاسخ به سوال پانا مبنی بر اینکه چه موضوعاتی قرار است در این جلسه مطرح شود؟ گفت:‌ «قرار است میزبان که مجلس شورای اسلامی است برنامه خود را به ما پیشنهاد دهد و بنده نیز هماهنگی‌های لازم را در دولت به عمل آورم. قطعا رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس در این جلسه سخنرانی خواهند کرد. در خصوص سخنرانی اعضای دیگری از مجلس و یا دولت نیز منتظریم که مجلس برنامه پیشنهادی خود را به ما بدهد تا ما هماهنگی‌های لازم را به عمل آوریم.»

وی در خصوص اخبار منتشرشده درباره نامه برخی از نمایندگان به رئیس‌جمهوری برای برکناری ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی، تصریح کرد‌: «بنده چنین نامه‌ای را ندیده‌ام.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار