فرماندار اسلامشهر خبر داد:

کسب رتبه نخست استانی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای اسلامشهر

اسلامشهر (پانا)-فرماندار اسلامشهر از کسب رتبه نخست استان تهران توسط کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای شهرستان در سال ۹۶ خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۴۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه نخست استانی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای اسلامشهر

امیراله حقیقی در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه با بیان اینکه معضل اعتیاد یکی از مهم ترین و جدی ترین آسیب های اجتماعی است که جوانان و خانواده ها را تهدید می کند اظهار داشت: وظیفه همه ماست که در زمینه کاهش اعتیاد در سطح شهرستان تلاش کنیم .

وی در ادامه به اقدامات موثر صورت گرفته در سال گذشته در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: حضور معتادان متجاهر در نقاط مختلف شهر از جمله پارکها مشکلات و مزاحمتهایی را برای خانواده ها ایجاد می کرد .

حقیقی ضمن قدردانی از همکاری و تعامل شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر به ویژه شهرداری و شورای شهر اسلامشهر در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر با دستور مقام قضائی و سپردن این افراد به یکی از کمپ های ترک اعتیاد افزود: با توجه به تامین هزینه نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر توسط شهرداری اسلامشهر در سال گذشته تعداد قابل توجهی از این افراد توسط نیروی انتظامی از سطح شهر جمع آوری و تحویل یکی از کمپ های طرف قرارداد با شهرداری شدند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش اقدامات فرهنگی و آگاهسازی خانواده ها و جوانان نسبت به آثار زیانبار سوءمصرف مواد مخدر گفت: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد شیوع مصرف مواد مخدر صنعتی در بین برخی از جوانان هستیم و خانواده ها باید بیش از پیش مراقب جوانان خود باشند .

فرماندار اسلامشهر در ادامه با اشاره به تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر افزود: تاکیدات بسیاری صورت گرفته تا با افرادی که به فروش و توزیع مواد مخدر در اطراف مدارس می پردازند نیز برخورد لازم صورت گیرد و همواره واحدهای گشت پلیس توجه ویژه ای به محیط های اطراف مدارس دارند .

وی همچنین به کشف چند مرکز تولید مواد مخدر صنعتی در سطح شهرستان در سال گذشته توسط نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: شهروندان و کلیه خانواده ها نیز باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و با پلیس همکاری و همراهی کنند تا فضا برای فعالیت قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر بیش از پیش ناامن شود .

حقیقی با بیان اینکه اعتیاد و مواد مخدر دامی است که برای جوانان ما گسترده شده تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که افراد تحصیلکرده جامعه نیز درگیر اعتیاد می شوند و این مواد افیونی همه اقشار جامعه را تهدید می کند بنابراین همه خانواده ها باید در این زمینه هوشیار باشند .

وی افزود: برگزاری کارگاههای آموزشی و همچنین ورود جدی رسانه ها و مطبوعات به ویژه صداوسیما به مقوله مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد می تواند میزان دچار شدن افراد بویژه جوانان به این بلای خانمان سوز را به مراتب کاهش دهد .

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه باید کمک کنیم تا افرادی که دچار بیماری و آسیب اعتیاد هستند دوباره به آغوش جامعه و خانواده خود بازگردند بر ضرورت نظارت بر فعالیت کمپ های ترک اعتیاد شهرستان نیز تاکید کرد.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار