استاندار کردستان:بانک‌ها ریسک‌پذیر و حامی تولید در کردستان باشند

سنندج(پانا)-استاندار کردستان خواستار حمایت هرچه بیشتر بانک ها از واحدهاى تولیدى استان شد و افزود: کسانى که امروز در عرصه تولید سرمایه گذارى و فعالیت دارند ایثار مى کنند.

کد مطلب: ۸۱۳۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کردستان:بانک‌ها ریسک‌پذیر و حامی تولید در کردستان باشند

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در اولین جلسه کمیسیون بانک هاى استان در سال ٩٧، با یادآورى نامگذارى امسال از سوى مقام معظم رهبرى با عنوان (حمایت از کالاى ایرانى) خاطرنشان کرد: بخشى از تحقق این امر بر عهده بانک هاست که مى توانند با کمک به تقویت تولیدات داخلى، در رفع مشکلاتى از جمله بیکارى، خروج ارز از کشور و واردات بیرویه کالا موثر باشند.
استاندار کردستان مساعدت و توجه ویژه بانک ها به حمایت از واحدهاى تولیدى استان را خواستار شد و اذعان داشت: بانک ها باید کمى ریسک پذیر باشند چون آینده کشور به تولیدات داخلى بستگى دارد.
وى در ادامه به گله مندى مدیران و مجریان طرح ها از عدم پرداخت تسهیلات به طرح هاى معرفى شده در قالب طرح اشتغال فراگیر و مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: کسانى که امروز در عرصه تولید فعالیت دارند ایثار مى کنند و باید بانک ها با آنها همراهى کنند تا سرپا بمانند.
مرادنیا اهمیت جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر براى کردستان را یادآور شد و اظهار داشت: پایین بودن نسبت مصارف به منابع بانک ها نشانه انقباظى بودن بانک هاست بنابراین توقع داریم در روند کار بانک ها تغییر ایجاد شود و با جذب سهم ١٠٠٠ میلیارد تومانى استان گامى در راستاى رفع بیکارى در کردستان برداشته شود.
استاندار در پایان اظهار داشت: یقینا از سوى مدیریت بانک ها کم کارى صورت نگرفته اما باید راهکارى براى رفع مشکلات و افزایش پرداختى بانک ها اندیشیده شود، ما نیز در استاندارى آماده پیگیرى و کمک در راستاى رفع مشکلات بانک ها هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار