شیوه نامه برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز از ارسال شیوه نامه برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی مدارس دوره دوم متوسطه به مناطق و مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۰۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
شیوه نامه برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، جعفر مقیمی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت : برنامه ریزی برای برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی مدارس دوره دوم متوسطه آغاز شده است که در این راستا شیوه نامه ای تهیه شده و طی بخشنامه ای به مناطق و مدارس استان ارسال شده است.

وی افزود: دستورالعمل آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی دوره دوم متوسطه در راستای اجرای تبصره 5 ماده 16 آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه و بند 2 ماده 4 کلیات نظام تربیت استعدادهای برتر در آموزش و پرورش و مفاد اساسنامه مدارس نمونه دولتی تهیه و تدوین شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز طراحی سوالات آزمون توسط وزارت آموزش و پرورش انجام خواهد شد و تمامی فرایندها اعم از ثبت نام اینترنتی داوطلبان، صدور اقلام پیش آزمون، چاپ، بسته بندی و ارسال دفترچه های سوالات براساس حوزه بندی، اعلام نتیجه آزمون و پاسخ گویی به درخواستهای تجدیدنظر و ...، به صورت ستادی و متمرکز با هماهنگی مرکز سنجش آموزش و پرورش و مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات با نظارت و تأیید مرکز حراست و مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و دفاتر معاونت آموزش متوسطه انجام می گیرد.

مقیمی با اشاره به مدارک و شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون مربوطه، گفت: ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از روز سه شنبه مورخ 28 فروردین ماه سال 1397 آغاز و در روز چهارشنبه مورخ 5 اردیبهشت ماه سال 1397 به پایان می رسد که ضروری است متقاضیان ثبت نام به نشانی azmoon.medu.ir مراجعه نمایند و کارهای مربوط به ثبت نام را انجام دهند. وی زمان برگزاری آزمون مربوط را ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ 11 خردادماه اعلام کرد.

وی به استناد مصوبه جلسه 750 شورای عالی آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان پایه نهم مشغول به تحصیل در مدارس متوسطه اول استعدادهای درخشان در صورت احراز شرایط ادامه تحصیل، می توانند در پایه دهم همان مدارس ثبت نام و ادامه تحصیل دهند و دانش آموزان جدید متقاضی اشتغال به تحصیل در مدارس مربوطه، باید دارای حداقل معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم خردادماه سال تحصیلی 96-95 باشند.

وی شرایط ثبت نام دانش آموزان متقاضی پایه نهم در آزمون ورودی دبیرستانهای نمونه دولتی دوره دوم متوسطه را کسب حداقل معدل 17 در نوبت اول سال تحصیلی 97-96 اعلام کردند.

مقیمی در خاتمه در خصوص منابع، تعداد و ضرایب سوالات مطالبی را بیان داشت و گفت: سوالات استعداد تحصیلی به شیوه چهار گزینه ای به منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه یابی، طبقه بندی و سازمان دهی مطالب و مباحث گوناگون طراحی می شود که طراحی این سوالات عمدتاً مبتنی بر محتوای کتب درسی نخواهد بود.

برای دریافت شیوه نامه کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار