سعی بر ایجاد زیرساخت شبکه‌سازی در اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال جدید

کرج (پانا) - دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی گفت: با ایجاد تغییرات انجام‌شده در بخش ساختاری این ستاد مقدمات ایجاد زیرساخت شبکه‌سازی در اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال جدید کلید خواهد خورد.

کد مطلب: ۸۱۰۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
سعی بر ایجاد زیرساخت شبکه‌سازی در اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال جدید

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، مهدی فقیهی دبیر ستاد فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، با اشاره به ایجاد تغییرات ساختاری در ماهیت این ستاد گفت: ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجاری معاونت علمی، از اواسط سال 96 با تغییرات اساسی در ساختار قبلی این ستاد فعالیت خود را آغاز کرد و در این مسیر با رویکرد حمایت از تولیدات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وارد حوزهICT یا فضای مجازی شد.

فقیهی در ادامه افزود: از نخستین تغییرات این ستاد برای سال جدید تغییر ساختار آن و شکل گیری ۱۰کارگروه مربوط به حوزهICT و فضای مجازی بود که این کارگروهها در حال حاضر شکل گرفته و مشغول به فعالیت هستند و تا پایان سال با ترسیم چشم انداز فعالیتهای خود برنامه ریزی برای رشد و ارتقاع دانش، همچنین توسعه فضای کسب و کارهای مرتبط باICT را با جدیت آغاز خواهند کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، خبر از ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه تهران داد و گفت: بر اساس تفاهم ‌نامه سه‌جانبه دیگری که میان ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی، دانشگاه تهران و ایران سل منعقد شد، بر اساس آن مرکز نوآوری در دانشگاه تهران برای حمایت از شرکتهای این بخش ایجاد خواهد شد.

فقیهی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در سال 96 گفت: نخستین کتاب تخصصی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حوزه ارتباطات و مخابرات با حمایت ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی منتشر شد. این ستاد در نظر دارد در سال جدید مطالب این کتاب را روی سامانه آنلاین قرار دهد تا تمامی تجهیزات در حوزهict و تولید داخلی و حتی خدماتی، در آن لحاظ شود.

وی بابیان اینکه در این سامانه می‌توانیم داشته‌هایمان را در داخل شناسایی کنیم گفت: در نظر داریم با راه‌اندازی این سامانه به عملیاتی شدن سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های صادراتی بپردازیم.

فقیهی درپایان خاطر نشان کرد: رویکرد و عملکرد ستاد در سال جدید با محوریت حمایتهای نو در خصوص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار