ورزش نقش مهمی در حمایت از کالای ایرانی دارد

همدان(پانا)- مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: صنعت ورزش می‌تواند با بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی قدرتمند و بی‌نظیر خود در ترویج مصرف کالای ایرانی و رونق بخشیدن به تولید و اشتغال، نقش آفرین باشد.

کد مطلب: ۸۱۰۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ورزش نقش مهمی در حمایت از کالای ایرانی دارد

رسول منعم با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «حمایت از کالاهای ایرانی» گفت: در سال ۱۳۹۷ صنعت ورزش می‌تواند با بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی قدرتمند و بی‌نظیر خود در ترویج مصرف کالای ایرانی و رونق بخشیدن به تولید و اشتغال، نقش آفرین باشد.
وی تصریح کرد: در وهله نخست ضرورت دارد در جهت شناسایی راهکارهای بهینه برای ایفای نقش ورزش در تحقق حمایت از کالای ایرانی، هیات‌های ورزشی، باشگاه‌ها، فدراسیون‌ها و دیگر اجزا و سازمان‌های ورزشی، برنامه‌ریزی مؤثر و منسجمی را به‌عمل آورد و آن‌ها را در این جهت هم افزا و هم‌سو کرد.
وی خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از کلای ایرانی نیاز است حمایت بالایی از رشته های ورزشی ایرانی همچون چوگان، رزم آوران و ... صورت گیرد و در این راستا اداره کل ورزش و جوانان حمایت جدی از رشته های ورزشی ایرانی داشته و خوشبختانه رشته اواسپرت با حمایت مسئولان استان همدان به کشور و جهان معرفی شد.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان افزود: عرصه ورزش می تواند اشتغال زایی گسترده و مناسبی داشته باشد و در راستای حمایت از کالای ایرانی در سال 97 خرید اقلام ورزشی برای اداره کل و هیات های ورزشی با اولویت کالاهای ایرانی و داخلی خواهد بود.
وی ادامه داد: نیاز است در جهت ارتقای کیفیت کالای ورزشی ایرانی، بیش از پیش به استانداردسازی کالاهای ورزشی از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران اهتمام شود.
منعم گفت : بایستی به ساماندهی و مدیریت بازار کالای ورزشی ایرانی اهتمام ورزید و در این راستا همکاری با اداره کل صنعت و معدن و تجارت و نیز گمرک همدان جهت تدوین فهرست اقلام ورزشی وارداتی و شناسایی تولیدکنندگان ایرانی آن‌ها و در نهایت حمایت‌های تعرفه‌یی یا ممانعت از واردات آن‌ها صورت خواهد گرفت.
وی افزود : روسای هیات های ورزشی و تصمیم گیران حوزه ورزش و جوان باید بدانند که راه اصولی مبارزه با مصرف بی رویه کالاهای خارجی و مقابله صحیح با بحرانهای بیکاری، مصرف کالای داخلی است که اشتغال فرزندانمان و از بین رفتن بیکاری در جامعه را تضمین می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار