مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا

دستورالعمل جدید اردوهای دانش آموزی تا پایان اسفندماه به استان ها ابلاغ می شود

تبریز (پانا)- مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش از  ابلاغ دستورالعمل جدید اردوهای دانش آموزی تا پایان اسفندماه به استان ها خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۵۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
دستورالعمل جدید اردوهای دانش آموزی تا پایان اسفندماه به استان ها ابلاغ می شود

علی رمضانی در حاشیه دومین دوره توانمند سازی روسای اردوگاههای دانش آموزی قطب ۲ کشور در تبریز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا اظهار کرد: دستورالعمل جدید اردوهای دانش آموزی که به تازگی تغییر یافته بود برای سه ماه تدوین شده بود و 27 اسفندماه این مدت پایان می یابد بنابراین در هفته گذشته طی جلساتی که با مسئولین این امر در استان ها داشتیم این دستورالعمل را مورد بررسی مجدد قرار دادیم و تا پایان اسفندماه دستورالمعل جدید به استان ها ابلاغ می شود.

وی افزود: در دستورالعمل جدید که با استفاده از نظرات و تجربیات همکاران توانمند بازنگری شده سعی کردیم سیاست هایمان بر این باشد که بیشترین اعزام به اردوهای دانش آموزی با کمترین آسیب را داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش ادامه داد: وزیر محترم آموزش و پرورش نسبت به مهارت آموزی و شاداب سازی فضاهای آموزشی و پرورشی تاکید بسیار دارند لذا اردوگاه ها باید میزبان فعالیت های پرورشی باشند و در همین راستا دوره توانمندسازی مسئولین اردوگاه های غرب کشور را به میزبانی تبریز برگزار کردیم تا بتوانیم نگاه و استراتژی آموزش و پرورش را به استان ها ابلاغ کنیم.

رمضانی تصریح کرد: در دستورالمعل جدید در نظر داریم تا اوقات فراغت دانش آموزان به خصوص پنج شنبه ها و جمعه ها را در فضای اردوگاه ها و کانون ها غنی سازی کنیم و فرصتی ایجاد کنیم تا دانش آموزان با حضور در این مکان ها هم شاداب باشند و همچنین بتوانند یک مهارت بیاموزند.

وی با بیان این که استان آذربایجان شرقی ظرفیت های خوبی هم از نظر نیروی انسانی توانمند و هم از نظر فضاهای پرورشی را دارد، گفت: در صدد هستیم تا یک اردوگاه در سطح ملی در تبریز احداث کنیم تا دانش آموزان بیشتری بتوانند به تبریز سفر کنند و با تاریخ ، فرهنگ و آداب و رسوم این شهر آشنا شوند.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش افزود: طی جلساتی که با مسئولین آموزش و پرورش آذربایجان شرقی داشتیم قرار بر این شده تا زیرساخت های لازم برای ایجاد این اردوگاه فراهم شود.

رمضانی گفت:در خصوص سامانه مرکزی کنترل اردوهای دانش آموزی، سیاست بر این امر است که حوزه ستادی وزارتخانه به عنوان سیاستگذار باشد و این سامانه بتواند در منطقه و استان پی گیری و رصد شود و د رحال برنامه ریزی هستیم که این سامانه اردویی به صورت منطقه ای عمل کند.

وی با اشاره به بحث امنیت اردوهای دانش آموزی اضافه کرد: در دستورالعمل جدید مقرر شده است تا اردوهای دانش آموزی در مناطقی که زیرساخت های لازم موجود است ،از طریق ریلی سفر کنند مگر درشرایطی که بسیار خاص باشد چون بحث امنیت برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

این مقام مسئول گفت: برای این که بتوانیم یک اردوی خوب و سالم و با امنیت را شاهد باشیم دوره آموزشی مدیریت فعالیت های اردویی برای 160 هزار مربی در حال برگزاری است و سیاست وزارت بر این است که تمامی فرهنگیان بتوانند این دوره را سپری کنند.

رمضانی با بیان این که اردوی راهیان نور یک اروی جهادی است، ادامه داد:این اردو در بین تمامی اردوهای دانش آموزی طولانی ترین مسیر سفر را دارد به همین دلیل برای ما اهمیت خاصی دارد و با مسئولین سپاه در تلاش هستیم زیرساخت های لازم برای اردوی امن را فراهم کنیم و البته ناگفته نماند که خانواده ها نیز در اردوی امن می توانند ما را همراهی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار