نایب رئیس کمیسیون امورشوراهای مجلس شورای اسلامی:

با وجود حضور کم زنان در عرصه های مدیریتی ، آنان تعهد و کارنامه ای درخشان برای خود ثبت کردند

اسلامشهر (پانا)-مراسم بزرگداشتی هفته گرامیداشت مقام مادر و روز زن با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی ومسئولین شهرستان اسلامشهر در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۴۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
با وجود حضور کم زنان در عرصه های مدیریتی ، آنان تعهد و کارنامه ای درخشان برای  خود ثبت کردند

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران ،دراین مراسم ، پروانه مافی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ودرسخنانی ضمن تبریک هفته زن و میلاد حضرت فاطمه(س) با بیان اینکه اخلاق بسیار زیبا و سرشار از لطف و مهربانی دخت نبی اکرم(ص) از دانش الهی ایشان نشات گرفته بود، اظهار داشت: همه ما باید حضرت فاطمه(س) را الگوی خود در زندگی قرار دهیم .

وی در ادامه گفت: زنان و دختران ما امروز حضور پررنگی در مراکز دانشگاهی و علمی کشور دارندو آنان باید با کسب علم و دانش رفتارهای متعالی را در خود نهادینه کنند و با خودباوری در حوزه ایجاد اشتغال و فعالیت های اقتصادی نیز فعالانه تر ورود کنند .

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر ،با اشاره به سخنان اخیر وزیر ارتباطات مبنی بر عدم مشاهده اختلاس و یا فساد در مدیران زن در کشور افزود: با وجود اینکه حضور زنان در عرصه های مدیریتی کم و محدود است، ولی با این حال زنان ما در جامعه تعهد و کارنامه ای درخشان در عرصه مدیریتی از خود ثبت کرده اند .

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کشور بر ضرورت رعایت عدالت جنسیتی تاکید شده ،تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید نیز نگاه ویژه ای به امور مربوط به زنان و دختران وجود دارد و شاهد بودیم که در این دولت با صدور ابلاغیه رسمی از مدیران ارشد دولتی خواسته تا پایان فعالیت چهار ساله دولت ۳۰ درصد از پست های مدیریتی به زنان سپرده شود .

مافی در ادامه با اشاره به نقش محوری زنان و مادران در خانواده ها گفت: در دین مبین اسلام نیز نگاه ویژه ای به امور مربوط به زنان وجود دارد و در قرآن کریم نیز سوره ای به نام نساء به زنان اختصاص یافته است .

وی با بیان اینکه هر چه زنان ما خوب باشند جامعه نیز شرایط خوبی خواهد داشت ،بر ضرورت حمایت همه جانبه از اصلاح مسائل و آسیب های حوزه زنان تاکید کرد .

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقوع خشکسالی های اخیر در کشور اظهار داشت: کم آبی به مرور به موضوعی امنیتی در کشور تبدیل می شود و جنگ های آتی جهان نیز بر سر آب خواهد بود .

وی خواستار توجه بیش از پیش زنان و مادران به الگوی مصرف بهینه آب در مصارف خانگی شد و گفت: باید به توصیه هایی که درباره صرفه جویی در مصرف آب می شود توجه کافی داشته باشیم تا فرزندانمان در آینده با مشکل و بحران کم آبی در کشور مواجه نباشند .

شایان ذکر است ، در این مراسم که معاونین فرماندار، بخشداران مرکزی، احمدآباد مستوفی و چهاردانگه نیز حضور داشتند از زنان و مادران نمونه نیز تجلیل بعمل آمد.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار