مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد

اجرای قانون «معاینه فنی ویژه » خودرو در پایتخت

تهران (پانا) - مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران می‌گوید تهران برای اجرای قانون «معاینه فنی ویژه » خودرو پیشقدم شده است اما هنوز بستر اجرای این قانون در همه کشور فراهم نیست.

کد مطلب: ۸۰۲۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای قانون «معاینه فنی ویژه » خودرو  در پایتخت

سید نواب حسینی‌منش در گفت‌وگو با پانا درباره اجباری بودن «معاینه فنی ویژه» گفت: طبق قانون همه خودروها ملزم به انجام معاینه فنی ویژه یا برتر هستند و همه خودروها در کشور باید این معاینه را انجام دهند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه بستر انجام «معاینه فنی ویژه »در کشور فراهم نیست، گفت: قانون انجام «معاینه فنی ویژه» از سال گذشته از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شد اما با توجه به اینکه بستر انجام «معاینه فنی ویژه » در کشور فراهم نیست، شهر تهران برای اجرای این قانون پیشقدم شده است.

وی ادامه داد: در راستای قانون «معاینه فنی ویژه »، ظرفیت تشویقی نیز در نظر گرفته شده است و خودروهایی که به سن معاینه فنی نرسیده‌اند نیز می‌توانند از این موضوع استفاده کنند.

حسینی منش درخصوص واکنش پلیس به الزام معاینه فنی گفت: سوالی از پلیس درباره چرایی اخذ برگ معاینه فنی برای خودروهای زیر چهارسال پرسیده شد که رئیس پلیس هم توضیح داد که الزامی وجود ندارد اما اگر خودرویی به سن معاینه فنی هم نرسیده باشد ولی معاینه فنی ویژه دریافت کند به این خودروها تسهیلات تشویقی برای طرح ترافیک اعطا می‌شود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران پیشتر درباره معاینه فنی ویژه به پانا گفت این معاینه با معاینه فنی معمولی که در سطح کشور در حال انجام است تنها در آزمون آلایندگی خودرو اختلاف دارد. بر اساس آخرین مصوبه شورایعالی محیط زیست آزمون آلایندگی خودرو بایستی در دو دور موتور آرام و بالا (۲۵۰۰دور در دقیقه) مورد اندازه گیری قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار