در سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی صادر شد

پیام تبریک مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به مناسبت روز امور تربیتی

مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی پیامی صادر کرد

کد مطلب: ۸۰۲۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به مناسبت روز امور تربیتی

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان متن این پیام به شرح ذیل می باشد.

به نام خدا

تربیت واژه ای مقدس و امور مربوط به آن نیز از قداست و اهمیت دوچندانی برخودار است . هشتم اسفند ، این یادگار ماندگار معلمان حقیقی ایران اسلامی شهید رجایی و شهید باهنر به نام روز امور تربیتی نامگذاری شده است .

اگر رسیدن به کمال هستی را مبنای فعالیت های تربیتی بنامیم و مربیان را راهنمای کودکان در یافتن مسیر کمال تلقی کنیم مربی تربیتی در پرتو شور و عشقی زاید الوصف ،متربی را به رشد و کمال رسانده و دست یابی به حیاط طیبه ،این بزرگترین موهبت انسانی را هموار می سازد .

ساحت های متعالی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چیزی جز فعالیت های امور تربیتی نیست و از همین روی پرورش مقدم بر تعلیم است .

آنچه نظام تعلیم و تربیت را ماندگار کرده و سبب خوشنامی این نهاد انسان ساز است ، ایستادگی و پایبندی به ارزش های مهمی است که در طول سالیان متعدد نمود عینی خود را در تقدیم شهدای دانش آموز و فرهنگی نشان داده است .

اگر نوجوانان و جوانان سهم قابل توجهی در ادوار مختلف دارند به برکت فعالیت های تربیتی البته در مسیر درست آن است ، از نوجوان نیکشهری که خردسال ترین شهید دفاع مقدس است گرفته تا شهید حسینعلی عالی که در برهه ی حساس زندگی خود با گذشت از جان این بزرگترین موهبت آدمی آن نقش آفرینی بی بدیل را سبب شده است .

امور تربیتی اگر از فعالیت های کلیشه ای پرهیز کند و تربیت به معنای حقیقی کلمه را سر لوحه ی فعالیت های خود قرار دهد می تواند آنچنان که شایسته است در این مسیر گام بردارد اما اگر گرفتار ظاهر شده و به آمار اکتفا کند راه به جایی نخواهد برد چرا که کیفیت بر کمیت در این مسیر برتری دارد و قابل لمس است .

بنده به عنوان خدمت گزار دانش آموزان و فرهنگیان سیستان وبلوچستان این روز بزرگ که نه تنها به فعالین این حوزه بلکه به همه ی فرهنگیان مربوط است را تبریک عرض نموده و امیدوارم ماحصل تلاش های عزیزان بالندگی جامعه ای باشد که به دست کودکان این مرز و بوم رقم می خورد .

یاد شهیدان والا مقام ، رجایی و با هنر گرامی باد .

علیرضا نخعی

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار