دیدار های وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ صبح امروز وارد آلمان شده است در حاشیه این اجلاس با مقامات حاضر در این نشست و همتایان خود دیدار کرد.

کد مطلب: ۸۰۰۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
دیدار های وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ

محمد جواد ظریف امروز (یکشنبه29 بهمن) در حاشیه این اجلاس با ادوارد نعلبندیان، همتای ارمنستانی خود دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و دیگر مسائل مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

ظریف همچنین با میخائیل جانلیدزه، وزیر امور خارجه گرجستان نیز دیدار و گفت و گو کرد.

کاترین اشتون، هماهنگ کننده سابق سیاست خارجی اتحادیه نیز از دیگر ملاقات کننده های امروز وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ بود.

رئیس مجمع بین المللی ریش سفیدان (the elder) نیز در حاشیه این اجلاس با محمد جواد ظریف دیدار کرد.

پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ از روز جمعه (27 بهمن ماه) در آلمان آغاز شده است و بیش از ۳۰ نفر از سران کشورها و دولت‌ها و بیش از ۱۰۰ نفر از وزرای کابینه از کشورهای مختلف در آن حضور یافته‌اند.

این نشست از ۱۹۶۳ بنیانگذاری شد و به عنوان «جلسه خانوادگی ترانس آتلانتیک» شناخته می‌شد چرا که متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در جریان این کنفرانس دور هم جمع می‌شدند. در دهه‌های گذشته، کنفرانس امنیتی مونیخ به یک نشست مستقل برای سیاستگذاران و کارشناسان تبدیل شد تا مسائل امنیت بین‌الملل را به بحث بگذارند.

در این نشست ۲۱ رئیسجمهور و نخست وزیر و همچنین شمار بسیاری از وزرای کشورهای مختلف جهان شرکت کرده اند که از جمله مقامات برجسته این کنفرانس پترو پوروشنکو، رئیسجمهوری اوکراین، ترزا می، نخستوزیر بریتانیا، ادوارد فیلیپ، نخستوزیر فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، بنعالی ییلدیریم، نخستوزیر ترکیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هستند.

محمد جواد ظریف دیشب به منظور حضور در این کنفرانس به مونیخ سفر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار