رییس اتحادیه کارخانجات لوله و پروفیل درگفت وگو با پانا:

واگذاری 8طرح فولادی به جایی نرسیده است /مشکلات فاینانس چینی ها

خبرگزاری پانا : رییس اتحادیه کارخانجات لوله وپروفیل درباره واگذاری 8 طرح فولادی به بخش خصوصی گفت : واگذاری 8 طرح فولادی هنوز به جایی نرسیده و به دلیل مشکلاتی که در زمینه فاینانس چین وجود دارد ،حتی طرح فولادی با فاینانس چینی ها نیز به نتیجه نرسیده است.

کد مطلب: ۷۹۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

عباس وطن پرور درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ، در پاسخ به ادعاهایی که در مورد عدم توانایی بخش خصوصی برای تکمیل و بهره برداری این طرح ها وجود دارد ،عنوان کرد: امتیازهایی که دولت در استفاده از فاینانس به چینی ها واگذار کرده اگربه بخش خصوصی نیز داده شود به طور قطع عملکردی مناسب تر از چینی ها را به دنبال خواهد داشت .
وی افزود:در یکی طرح های فولادی 50 میلیارد تومان از بخش خصوصی دریافت شده اما تنها بخشی از ماشین الات و تجهیزات گشایش ال سی شده اند و زمین این طرح نیز تنها یک پنجم از زمینی است که در سند قید شده است .
وطن پرور درباره دلایل عدم تمایل دولت به حضور بخش خصوصی در اجرای طرح های فولادی کشور ، عنوان کرد: ریشه این موضوعات در فساد داخلی ایمیدروست و افرادی که در این سازمان حضور دارند ،بنابر مسوولیت های ملی به وظایف خود عمل نمی کنند .
وی با اشاره به تخلفات کارخانه لوله و نورد اهواز گفت : بیش از یک سال است که تخلفات انجام شده توسط کارخانه لوله و نورد اهواز به اطلاع مدیران سازمان توسعه صنایع معدنی ایران رسیده اما با وجود تایید سازمان بازرسی کل کشور، هیچ اقدامی از سوی ایمیدرو برای رسیدگی به تخلفات صورت گرفته انجام نشده به این دلیل که حق حساب بگیر از این کارخانه هستند .
رییس اتحادیه کارخانجات لوله و پروفیل بیان کرد: ماهانه 80 هزار تن اسفنج آهنی را کیلویی 1000 تومان تحویل و تبدیل به ورق نموده و دربازار کیلویی هزار و 800 تومان به فروش می رسانند .
وطن پرور با بیان اینکه این طرح های فولادی دیگر توجیه اقتصادی ندارند ،خاطرنشان کرد: این طرح ها با استفاده از روش احیای مستقیم است و ازکوره های الکتریکی برای ذوب آهن استفاده می کنند که از توجیه اقتصادی برخوردار نیست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار