هشدار مدیرکل بنیاد مسکن فارس در مورد خانه های غیرمقاوم استان/ بیش از 185 هزار واحد مقاوم سازی شده

خبرگزاری پانا: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس ضمن اشاره به حادثه اخیر در شهرستان دشتی بوشهر، نسبت به واحدهای مسکونی غیرمقاوم در استان هشدار داد.

کد مطلب: ۷۳۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید علی نقی لقمانی که به مناسبت دهه حساب 100 امام در جمع خبرنگاران سخن می گفت، اظهار داشت: بیش از 185 هزار واحد تا سال 91 در استان مقاوم سازی شده اند اما در مقابل حدودا 150 هزار واحد غیرمقاوم نیز وجود دارند.


وی ضمن اشاره به تسهیلاتی که از سوی بنیاد مسکن برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی صورت می گیرد، ادامه داد: در فرصتی که هم اکنون فراهم شده استف صاحبان خانه های غیرمقاوم نسبت به دریافت تسهیلات و مقاوم سازی مسکن خویش اقدام کنند تا در مواقع بحران شاهد کاهش تلفات جانی باشیم.


لقمانی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی بنیاد مسکن استان فارس برای مسکن روستایی در سال 91 نیز اظهار داشت: مقاوم سازی 13 هزار و 490 واحد در سطح روستاهای استان به پایان رسیده است که برای این منظور 142 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد پج درصد در اختیار روستائیان قرار گرفته است.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس به اقدامات انجام شده در مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز اشاره و ابراز داشت: هفت هزار و 143 واحد مسکن مهر در این شهرها در سال 91 به بهره برداری رسید و برای این منظور بالغ بر 142 میلیارد تومان پرداخت شده است.


لقمانی افزود: در هفته گذشته نیز تعداد 30 هزار مسکن مهر روستایی مانده از سال قبل تامین اعتبار شد که در این خصوص تسهیلات به مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان با کارمزد چهار درصد برای عمده سازان و کارمزد پنج درصد برای متقاضیان عادی پرداخت می شود.


وی همچنین به دیگر فعالیت این بنیاد در خصوص واگذاری زمین در سطح روستاها اشاره و اذعان داشت: استان فارس در واگذاری زمین در مناطق روستایی در کشور مقام اول کشور را در سال 91 با واگذاری بیش از چهار هزار قطعه زمین از آن خود کرد.


لقمانی به اجرای طرح های هادی در روستاهای استان نیز اشاره و اظهار داشت: از 18 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح ها هادی در روستاها استان، 6.2 میلیارد تومان تخصیص یافت و تعداد 21 پروژه به اتمام رسید و امیدواریم که 215 پروژه ناتمام باقی مانده نیز در سال 92 تامین اعتبار شده و به ثمر برسد.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس در خصوص مطالعه طرح های هادی روستایی نیز ابراز داشت: 86 درصد روستاهای استان فارس دارای هادی هستند و برای این منظور در سال 91، 600 میلیون تومان هزینه شد و تعداد 169 طرح به تصویب رسید.


لقمانی در پایان در خصوص 14 درصد روستایی که فاقد طرح هادی هستند نیز اذعان داشت: این روستاها زیر 50 خانوار جمعیت دارند و امیدواریم که در سال جاری این تعداد نیز تامین اعتبار شوند تا در خصوص مطالعات طرح هادی اقدام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار