معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان

پنجاه و شش درصد واحدهای مسکونی روستایی در گلستان کم‌دوام و بی‌‌دوام است

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه ۵۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی در گلستان کم‌دوام و بی‌ دوام است، گفت: در سطح گلستان, ۲۲۸ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این تعداد ۴۰ هزار واحد مسکن روستایی در گنبدکاووس واقع شده است.

کد مطلب: ۷۱۳۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان, محمدرضا ولی اللهی, در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: از تعداد 228 هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان, 128 هزار حدود 56 درصد کم‌دوام و بی‌دوام هستند, که در حال اجرای مقاوم‌سازی و نوسازی به کمک تسهیلات بانکی هستیم.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های بنیاد مسکن اجرای طرح هادی در روستاهای استان گلستان است و در سال 94 برای همه روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه شده است.

طرح " منظومه روستایی" در سطح استان گلستان اجرا می‌شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان تصریح کرد: متاسفانه در این چند سال اعتبارات اجرای طرح هادی بسیار ناچیز بوده و از 966 طرح هادی تهیه شده, 150 روستا, فاز نخست طرح هادی آن اجرا شده است.

وی تاکید کرد: برای توسعه پایدار و نظم بخشی و آرایش فضایی سکونت گاه های روستایی, طرح " منظومه روستایی" در سطح استان گلستان اجرا خواهد شد.

ولی اللهی یادآور شد: در شهرستان گنبدکاووس, طرح " منظومه روستایی" در 2 بخش مرکزی با محوریت گنبدکاووس و بخش داشلی برون تهیه خواهد شد که نقش دهیاران, شوراها و بخشداران, تاثیرگذار است.

محمد اسماعیلی, مدیرعامل شرکت زنجیره‌ای فامیلی در این جلسه اظهار داشت: حدود 3 ماه است گروه صنعتی گلرنگ به صورت مجموعه فامیلی در گنبدکاووس آغاز به کار است و نخستین فروشگاه زنجیره‌ای خود را در گنبدکاووس دایر کردیم.

وی افزود: بیش از 100 جوان جویای کار از بومی منطقه در این مجموعه اشتغالزایی شدند و این توان و آمادگی را داریم تا 100 نفر دیگر را اشتغالزایی کنیم.

مدیرعامل مجموعه فامیلی گفت: امید داریم با توزیع سبد خانوار و بن اعتباری از طرف روسای ادارات برای کارمندان خود, ضمن ارائه تخفیف ویژه, اجناس با کیفیت را ارائه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار