مدیرکل شیلات استان گلستان

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در ۴ منطقه در استان گلستان

مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به ۴ طرح اقتصاد مقاومتی در استان گفت: تاکنون ۴ منطقه مناسب برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس و پن مشخص شده و در ۲ منطقه طرح اجرایی و به تولید رسیده است.

کد مطلب: ۷۱۲۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، جواد قدس‌علوی با اشاره به افزایش تولید میگو در استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان رتبه سوم تولید میگو را در کشور داراست.

وی افزود: مجتمع پرورش میگوی گمیشان تنها مرکز پرورش میگو در شمال کشور است که با تولید میگوی منحصر بفرد و دارای کیفیت بالا توانسته است استان گلستان را در رده سوم تولید این محصول قرار دهد.

مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به 4 طرح اقتصاد مقاومتی و تحول زای شیلات استان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که شیلات استان درصدد اجرایی کردن آن است، طرح پرورش ماهی در قفس و پن است که تاکنون 4 منطقه مناسب برای اجرای این طرح مشخص شده و در 2 منطقه طرح اجرایی و به تولید رسیده است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های اداره کل شیلات استان در این زمینه تصریح کرد: 3 طرح دیگر از جمله پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از چاه‌های دومنظوره کشاورزی و پرورش میگو در اولویت کاری شیلات استان است که با اجرایی شدن هر یک از این طرح‌ها پیشرفت عظیمی در اقتصاد و اشتغال‌زایی منطقه و کشور شکل خواهد گرفت.

مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به اینکه تنها مجتمع پرورش میگو شمال کشور در استان گلستان و شهرستان گمیشان واقع شده است، گفت: استان گلستان این مجتمع بدون حتی کوچک‌ترین آلودگی و بیماری به عنوان پاک‌ترین مجتمع پرورش میگو کشور شناخته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار